Hybryda, jak żadna inna. Karma Amaris już niebawem trafi do produkcji

Firma Karma Automotive zaprezentowała swoje pierwsze dwudrzwiowe coupe, model Amaris, który trafi do produkcji w czwartym kwartale 2026 roku.

Karma AmarisKarma Amaris
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Karma Automotive
Aleksander Ruciński

Amaris, zbudowany na tej samej platformie co nadchodzący sedan Gyesera, wyposażony jest w napęd EREV (Extended Range Electric Vehicle). Samochód łączy w sobie elementy stylistyczne Gyesery z unikalnymi cechami, takimi jak unoszone do góry drzwi typu "swan" i inspirowany amerykańskim stylem boczny wydech.

Pod maską Amaris znajduje się nowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik pełniący funkcję generatora, większy niż 1,5-litrowy trzycylindrowy silnik stosowany w modelu Karma Revero. Dzięki temu pojazd przyspiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 165 mph (266 km/h).

Nadwozie wykonane z włókna węglowego i aluminium podkreśla sportowy charakter auta. Amaris wyposażony jest w nowe 22-calowe kute felgi aluminiowe o nazwie "Constellation". Sylwetka samochodu z muskularnymi błotnikami i proporcjami nawiązującymi do designu Aston Martina nadaje mu agresywny, a zarazem elegancki wygląd.

Karma Amaris
Karma Amaris © Materiały prasowe | Karma Automotive

Karma Automotive zdecydowała się opóźnić premierę w pełni elektrycznego modelu Kaveya do 2027 roku, koncentrując się na rozwijaniu napędów EREV. W tym samym roku planowany jest debiut crossovera Ivara GT-UV, dostępnego w wersji elektrycznej lub hybrydowej plug-in.

Prezes Karma Automotive, Marques McCammon, skomentował: "Karma Automotive pozostaje na czele technologii napędów EREV i wierzy, że możliwość zasilania zarówno benzyną, jak i prądem jest idealnie dopasowana do rynku. Dzięki naszemu pięknemu dwudrzwiowemu coupe Amaris i planowanemu modelowi Gyesera budujemy gamę pojazdów, które dostarczą wyjątkowego momentu obrotowego i osiągów EV połączonych z bezproblemowym zasięgiem jazdy – kombinację, którą może zapewnić tylko EREV".

Karma Amaris
Karma Amaris © Materiały prasowe | Karma Automotive
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥