Hybryda, jak żadna inna. Karma Amaris już niebawem trafi do produkcji

Firma Karma Automotive zaprezentowała swoje pierwsze dwudrzwiowe coupe, model Amaris, który trafi do produkcji w czwartym kwartale 2026 roku.

Karma AmarisKarma Amaris
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Karma Automotive
Aleksander Ruciński

Amaris, zbudowany na tej samej platformie co nadchodzący sedan Gyesera, wyposażony jest w napęd EREV (Extended Range Electric Vehicle). Samochód łączy w sobie elementy stylistyczne Gyesery z unikalnymi cechami, takimi jak unoszone do góry drzwi typu "swan" i inspirowany amerykańskim stylem boczny wydech.

Pod maską Amaris znajduje się nowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik pełniący funkcję generatora, większy niż 1,5-litrowy trzycylindrowy silnik stosowany w modelu Karma Revero. Dzięki temu pojazd przyspiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 165 mph (266 km/h).

Nadwozie wykonane z włókna węglowego i aluminium podkreśla sportowy charakter auta. Amaris wyposażony jest w nowe 22-calowe kute felgi aluminiowe o nazwie "Constellation". Sylwetka samochodu z muskularnymi błotnikami i proporcjami nawiązującymi do designu Aston Martina nadaje mu agresywny, a zarazem elegancki wygląd.

Karma Amaris
Karma Amaris © Materiały prasowe | Karma Automotive

Karma Automotive zdecydowała się opóźnić premierę w pełni elektrycznego modelu Kaveya do 2027 roku, koncentrując się na rozwijaniu napędów EREV. W tym samym roku planowany jest debiut crossovera Ivara GT-UV, dostępnego w wersji elektrycznej lub hybrydowej plug-in.

Prezes Karma Automotive, Marques McCammon, skomentował: "Karma Automotive pozostaje na czele technologii napędów EREV i wierzy, że możliwość zasilania zarówno benzyną, jak i prądem jest idealnie dopasowana do rynku. Dzięki naszemu pięknemu dwudrzwiowemu coupe Amaris i planowanemu modelowi Gyesera budujemy gamę pojazdów, które dostarczą wyjątkowego momentu obrotowego i osiągów EV połączonych z bezproblemowym zasięgiem jazdy – kombinację, którą może zapewnić tylko EREV".

Karma Amaris
Karma Amaris © Materiały prasowe | Karma Automotive
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne