Hyundai Ioniq 5 N pojawi się w lipcu. Zadebiutuje w Goodwood

Hyundai Ioniq 5 N będzie pierwszym elektrycznym modelem koreańskiej od sportowego oddziału N. Model wreszcie zadebiutuje podczas Goodwood Festiwal of Speed, ale i tak pojawia się pytanie - czemu musieliśmy tyle czekać?

Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Filip Blank
Szymon Jasina

Hyundai Ioniq 5 to bardzo udany elektryczny SUV. Wyróżnia się wyjątkowym wyglądem, ma praktyczną kabinę i jest dobrym samochodem na co dzień. Jednak napęd elektryczny kojarzy się też z możliwością stworzenia auta o dużej mocy i dobrych osiągach. W przypadku Ioniqa 5 brakowało tej wisienki na torcie. Tym bardziej, że bliźniacza Kia EV6 dostępna jest w topowej odmianie GT.

O tym, że Hyundai Ioniq 5 doczeka się wersji N wiadomo od dawna. Jednak Koreańczycy kazali trochę na nią czekać, ale to oczekiwanie niedługo się skończy - sportowy SUV na prąd ma zadebiutować podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, który odbędzie się w dniach 13-16 lipca.

Można mieć nadzieję, że tak długi czas potrzebny na stworzenie Ioniqa 5 N oznacza, że będzie się on znacząco różnił od Kii EV6 GT. Ta oferuje moc maksymalną równą 585 KM i moment obrotowy 740 Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 s. Osiągi godne superauta, a nie rodzinnego SUV-a. Czy Hyundai będzie jeszcze szybszy? Tego nie wiadomo, gdyż Albert Biermann, były szef oddziału N Hyundaia, mówił tylko o mocy ok. 600 KM. To jednak daje nadzieję na nieco więcej niż w przypadku bliźniaczego modelu.

To, co wiadomo o Hyundaiu Ioniqu 5 N, ucieszy zwolenników zabawy za kierownicą. Auto ma mieć specjalny tryb driftu, który jednak też jest znany z modelu EV6 GT. Czy to oznacza, że będę to ten sam model w innym nadwoziu? Tak długie oczekiwanie na Ioniqa 5 N sugeruje, że w jego przypadku Koreańczycy dorzucą coś ekstra. W końcu spalinowe modele z literą N są wyjątkowe i jak mało które zapewniają emocje i zabawę za kierownicą. Trzymamy kciuki, żeby elektryczna "enka" też taka była.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy