Iconic SP nie będzie tylko prototypem. Mazda poważnie myśli o produkcji

Mazda w ostatnich latach niejednokrotnie udowadniała, że lubi iść pod prąd, a Iconic SP jest jednym z wielu przykładów. Jak się okazuje, pięknie narysowane coupe doczeka się wersji produkcyjnej. Potwierdził to sam producent. Kiedy? W "nie tak odległej przyszłości".

Mazda Iconic SP ConceptMazda Iconic SP Concept
Źródło zdjęć: © Autokult
Filip Buliński

Mazda kolejny raz ściągnęła na siebie oczy motoryzacyjnego świata, gdy jesienią 2023 r. na targach w Tokio zaprezentowali koncept Iconic SP. Miałem okazję zobaczyć go na żywo i muszę przyznać, że zrobił fenomenalne wrażenie. Filigranowa sylwetka, w której przebija się przede wszystkim lekkość, nawiązuje do najlepszych sportowych modeli marki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Maxus Euniq 6 - nie jest źle, ale dobrze też nie

Okazuje się, że model nie zostanie w sferze prototypów. Informację o tym potwierdził ostatnio szef designu japońskiej marki, Masashi Nakayama. Jak mówił, samochód został zaprojektowany z myślą o wprowadzeniu do produkcji, co ma według mężczyzny nastąpić w "niedalekiej przyszłości".

Mazda Iconic SP Concept
Mazda Iconic SP Concept © Autokult

Powstaje pytanie, w jakiej formie zobaczymy samochód w salonach i jaką będzie nosił nazwę. Niewykluczone, że będziemy mieli do czynienia z przywróceniem do życia linii RX. Entuzjaści z pewnością cieszyliby się z czysto spalinowego napędu. Ten może być trudny do zrealizowania z uwagi na coraz ostrzejsze normy emisji, ale możemy szykować się na rozwiązanie pośrednie.

Iconic SP kryje w sobie bowiem dwurotorowy silnik Wankla. Ten ma podobnie jak w modelu MX-30 R-EV pełnić rolę generatora prądu. Łącza moc układu wynosi 370 KM. Możemy się więc spodziewać mocnej hybryd plug-in ze świetnym rozkładem masy. Japończycy mówią bowiem o stosunku 50:50, a koncept nie jest przesadnie ciężki – waży 1450 kg, czyli zalewie nieco ponad 50 kg więcej, niż RX-8.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach