Imponujące centrum Stellantisa. Ma wnieść koncern na wyższy poziom

Nowe centrum technologiczne Stellantisa było w planach już od 2019 r. Po niespełna czterech latach koncern chwali się nowym hubem w Turynie, którego otwarcie jest już kwestią paru dni.

Mirafiori Battery Technology CenterMirafiori Battery Technology Center
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Kamil Niewiński

Pierwsze informacje o nowym ośrodku koncernu pojawiły się w październiku 2019 r. "Battery Hub" zlokalizowany w centrum produkcyjnym Mirafiori w Turynie miał być strategicznym punktem na mapie placówek firmy Stellantis. Miała to być bowiem nie tylko fabryka produkująca akumulatory nowej generacji, ale również centrum rozwojowe, w którym we współpracy z innymi firmami można byłoby projektować nowe baterie.

Po niespełna czterech latach nowy element gigantycznego kompleksu przemysłowego jest już niemal gotowy. W Mirafiori lada moment uruchomione zostanie Centrum Technologii Baterii, które jest pierwszym tego typu obiektem w Europie, przynajmniej jeśli mowa o Stellantisie. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra po liftingu - nie wszystkie zmiany są dobre

Głównym celem placówki jest rozwój akumulatorów, które następnie będą trafiać do modeli wszystkich marek koncernu. Na liście mamy m.in. Fiata, Opla, Citroëna, Peugeota, Alfę Romeo czy Jeepa, a to przecież tylko część producentów, którzy wchodzą w skład tego gigantycznego konglomeratu.

Oficjalna inauguracja nowego centrum technologicznego będzie miała miejsce 8 września 2023 r. o godzinie 12:00. Osoby, które są zainteresowane całą uroczystością, będą mogły obejrzeć ją na żywo - Stellantis oferuje livestream za pośrednictwem platformy Microsoft Teams.

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!