Kia Ceed oraz XCeed dostępne jako hybrydy plug-in. Znamy polskie ceny

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami polski oddział Kii uzupełnił gamę modeli Ceed SW oraz XCeed o wersje z hybrydowym napędem typu plug-in. Są one zauważalnie droższe od standardowych odmian, lecz poza niższym spalaniem wyróżniają się również możliwością podróżowania na samym prądzie.

Kwota dzieląca oba modele jest na tyle niewielka, że wybór będzie zależał wyłącznie od potrzeb klienta.Kwota dzieląca oba modele jest na tyle niewielka, że wybór będzie zależał wyłącznie od potrzeb klienta.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Hybrydowe odmiany Ceeda, tak jak typowo spalinowe wersje, zjeżdżają z taśm fabryki w słowackiej Żylinie, skąd trafiają na większość europejskich rynków. Nie mogło ich zabraknąć także w Polsce. Poznaliśmy już oficjalne cenniki dotyczące naszego rynku i choć są to auta znacznie droższe od swoich standardowych odpowiedników, nadal stanowią bardzo atrakcyjną ofertę.

Zarówno Ceed SW, jak i XCeed w wersjach plug-in bazują na tym samym, benzynowym silniku 1,6, który sprzężono z 44,5-kilowatowym motorem elektrycznym. Łączna moc systemowa takiego zestawu to 141 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi przyzwoite 265 Nm. Osiągi są wystarczające, choć nie powalają - w przypadku kombi sprint do setki potrwa 10,8 sekundy, a XCeedowi ten sam proces zajmie równe 11 sekund.

Największą zaletę hybrydowych Kii stanowi oczywiście możliwość ładowania akumulatora o pojemności 8,9 kWh z domowego gniazdka oraz podróżowania wyłącznie na prądzie. Maksymalny zasięg nie przekroczy wówczas 60 km. A ile trzeba za to wszystko zapłacić? Co najmniej 127 900 zł w przypadku modelu Ceed SW oraz 129 900 zł, jeśli zdecydujemy się na XCeeda.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Tanio nie jest, ale warto wspomnieć, że poza hybrydowym napędem w standardzie otrzymamy także stosunkowo bogate wyposażenie. Trzeba bowiem zauważyć, że ekologiczne odmiany są dostępne wyłącznie w wariancie L lub wyższym - bazowe S oraz M kupimy wyłącznie w wersjach spalinowych.

Klienci, którzy zdecydują się na odmianę plug-in, mogą liczyć m.in. na system multimedialny z 8-calowym ekranem, przyciemniane szyby, system bezkluczykowy, podgrzewane fotele, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, czy czujniki parkowania. Standardem w Ceedzie są również 17-calowe felgi, a ci, którzy zdecydują się na Kię XCeed dostaną jeszcze większe, 18-calowe obręcze.

Biorąc pod uwagę zastosowany napęd oraz dość bogate wyposażenie standardowe, ceny zaproponowane przez koreańską markę wydają się całkiem atrakcyjne, co przy znikomej konkurencji w tym segmencie sprawia, że oba modele powinny cieszyć się niezłym wzięciem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie