Kia Ceed oraz XCeed dostępne jako hybrydy plug-in. Znamy polskie ceny
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami polski oddział Kii uzupełnił gamę modeli Ceed SW oraz XCeed o wersje z hybrydowym napędem typu plug-in. Są one zauważalnie droższe od standardowych odmian, lecz poza niższym spalaniem wyróżniają się również możliwością podróżowania na samym prądzie.
22.01.2020 | aktual.: 13.03.2023 13:33
Hybrydowe odmiany Ceeda, tak jak typowo spalinowe wersje, zjeżdżają z taśm fabryki w słowackiej Żylinie, skąd trafiają na większość europejskich rynków. Nie mogło ich zabraknąć także w Polsce. Poznaliśmy już oficjalne cenniki dotyczące naszego rynku i choć są to auta znacznie droższe od swoich standardowych odpowiedników, nadal stanowią bardzo atrakcyjną ofertę.
Zobacz także
Zarówno Ceed SW, jak i XCeed w wersjach plug-in bazują na tym samym, benzynowym silniku 1,6, który sprzężono z 44,5-kilowatowym motorem elektrycznym. Łączna moc systemowa takiego zestawu to 141 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi przyzwoite 265 Nm. Osiągi są wystarczające, choć nie powalają - w przypadku kombi sprint do setki potrwa 10,8 sekundy, a XCeedowi ten sam proces zajmie równe 11 sekund.
Największą zaletę hybrydowych Kii stanowi oczywiście możliwość ładowania akumulatora o pojemności 8,9 kWh z domowego gniazdka oraz podróżowania wyłącznie na prądzie. Maksymalny zasięg nie przekroczy wówczas 60 km. A ile trzeba za to wszystko zapłacić? Co najmniej 127 900 zł w przypadku modelu Ceed SW oraz 129 900 zł, jeśli zdecydujemy się na XCeeda.
Tanio nie jest, ale warto wspomnieć, że poza hybrydowym napędem w standardzie otrzymamy także stosunkowo bogate wyposażenie. Trzeba bowiem zauważyć, że ekologiczne odmiany są dostępne wyłącznie w wariancie L lub wyższym - bazowe S oraz M kupimy wyłącznie w wersjach spalinowych.
Klienci, którzy zdecydują się na odmianę plug-in, mogą liczyć m.in. na system multimedialny z 8-calowym ekranem, przyciemniane szyby, system bezkluczykowy, podgrzewane fotele, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, czy czujniki parkowania. Standardem w Ceedzie są również 17-calowe felgi, a ci, którzy zdecydują się na Kię XCeed dostaną jeszcze większe, 18-calowe obręcze.
Biorąc pod uwagę zastosowany napęd oraz dość bogate wyposażenie standardowe, ceny zaproponowane przez koreańską markę wydają się całkiem atrakcyjne, co przy znikomej konkurencji w tym segmencie sprawia, że oba modele powinny cieszyć się niezłym wzięciem.