Kia Ceed oraz XCeed dostępne jako hybrydy plug-in. Znamy polskie ceny

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami polski oddział Kii uzupełnił gamę modeli Ceed SW oraz XCeed o wersje z hybrydowym napędem typu plug-in. Są one zauważalnie droższe od standardowych odmian, lecz poza niższym spalaniem wyróżniają się również możliwością podróżowania na samym prądzie.

Kwota dzieląca oba modele jest na tyle niewielka, że wybór będzie zależał wyłącznie od potrzeb klienta.Kwota dzieląca oba modele jest na tyle niewielka, że wybór będzie zależał wyłącznie od potrzeb klienta.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Hybrydowe odmiany Ceeda, tak jak typowo spalinowe wersje, zjeżdżają z taśm fabryki w słowackiej Żylinie, skąd trafiają na większość europejskich rynków. Nie mogło ich zabraknąć także w Polsce. Poznaliśmy już oficjalne cenniki dotyczące naszego rynku i choć są to auta znacznie droższe od swoich standardowych odpowiedników, nadal stanowią bardzo atrakcyjną ofertę.

Zarówno Ceed SW, jak i XCeed w wersjach plug-in bazują na tym samym, benzynowym silniku 1,6, który sprzężono z 44,5-kilowatowym motorem elektrycznym. Łączna moc systemowa takiego zestawu to 141 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi przyzwoite 265 Nm. Osiągi są wystarczające, choć nie powalają - w przypadku kombi sprint do setki potrwa 10,8 sekundy, a XCeedowi ten sam proces zajmie równe 11 sekund.

Największą zaletę hybrydowych Kii stanowi oczywiście możliwość ładowania akumulatora o pojemności 8,9 kWh z domowego gniazdka oraz podróżowania wyłącznie na prądzie. Maksymalny zasięg nie przekroczy wówczas 60 km. A ile trzeba za to wszystko zapłacić? Co najmniej 127 900 zł w przypadku modelu Ceed SW oraz 129 900 zł, jeśli zdecydujemy się na XCeeda.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Tanio nie jest, ale warto wspomnieć, że poza hybrydowym napędem w standardzie otrzymamy także stosunkowo bogate wyposażenie. Trzeba bowiem zauważyć, że ekologiczne odmiany są dostępne wyłącznie w wariancie L lub wyższym - bazowe S oraz M kupimy wyłącznie w wersjach spalinowych.

Klienci, którzy zdecydują się na odmianę plug-in, mogą liczyć m.in. na system multimedialny z 8-calowym ekranem, przyciemniane szyby, system bezkluczykowy, podgrzewane fotele, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, czy czujniki parkowania. Standardem w Ceedzie są również 17-calowe felgi, a ci, którzy zdecydują się na Kię XCeed dostaną jeszcze większe, 18-calowe obręcze.

Biorąc pod uwagę zastosowany napęd oraz dość bogate wyposażenie standardowe, ceny zaproponowane przez koreańską markę wydają się całkiem atrakcyjne, co przy znikomej konkurencji w tym segmencie sprawia, że oba modele powinny cieszyć się niezłym wzięciem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie