Kia Ceed Sportswagon i XCeed zyskują wersję PHEV

Kia staje się jednym z największych na rynku specjalistów od zelektryfikowanych napędów. Do jej gamy dołączają właśnie dwie kolejne zaawansowane hybrydy wyposażone w możliwość w ładowania z gniazdka (PHEV). Taki napęd można wybrać w Ceedach w wydaniu kombi i SUV.

Kia XCeed oraz Ceed SW w wersji PHEV (2020) (fot. Kia)Kia XCeed oraz Ceed SW w wersji PHEV (2020) (fot. Kia)
Mateusz Żuchowski

Już teraz co siódmy sprzedawany model tej marki na europejskim rynku jest w jakimś stopniu zelektryfikowany, a trend przybiera na sile z miesiąca na miesiąc. Dwie nowe hybrydy plug-in dołączają do szerokiej gamy ekologicznych modeli Kii, która obejmuje już modele Niro w wersji hybrydowej, elektrycznego e-Soula oraz Optimę PHEV. Hybrydowe Ceedy przejmą napęd ze znanego już na naszym rynku Niro.

Kia XCeed w wersji PHEV (2020) (fot. Kia)
Kia XCeed w wersji PHEV (2020) (fot. Kia)

Oznacza to, ze moc systemowa 141 KM osiągana będzie wspólnym wysiłkiem wolnossącej jednostki 1.6 GDI o mocy 105 KM oraz elektrycznej o mocy 65 KM. Obydwie jednostki składają się także na spory moment obrotowy 265 Nm. Podobnie jak w Niro, tak i w tych dwóch modelach moc jest przekazywana na przednie koła z pomocą dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej o sześciu przełożeniach. Koreański koncern nietypowo obstaje przy tym rozwiązaniu twierdząc, że gwarantuje ono lepsze wrażenia z jazdy oraz większą dynamikę. Hybrydowy Ceed Sportswagon rozpędza się do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeed w równe 11 sekund.

Nie będzie to jednak jazda całkiem bezszelestna. Zgodnie z nowymi wytycznymi Unii Europejskiej, podczas jazdy na silniku elektrycznym nowe modele Kii muszą emitować dźwięk z generatora. W zależności od prędkości ma on mieć natężenie do 59 decybeli. To samo rozwiązanie dosięgnie także innych hybryd plug-in.

Kia Ceed SW w wersji PHEV (2020) (fot. Kia)
Kia Ceed SW w wersji PHEV (2020) (fot. Kia)

Nowe warianty posiadają także znane z modelu Niro polimerowe akumulatory o pojemności 8,9 kWh. To stosunkowo duża pojemność, dzięki którym hybrydowa Kia potrafi przejechać nawet 60 kilometrów bez uruchomienia silnika spalinowego. Wytarczy na codzienny dojazd do pracy bez wydawania pieniędzy na paliwo.

Producent podkreśla, że zarówno Ceed Sportswagon, jak i XCeed, były projektowane od podstaw z myślą o wersji PHEV. Funkcjonalność obydwu modeli co prawda została ograniczona, ale nie w aż tak złym stopniu, jak można by się spodziewać. Pojemność bagażnika pierwszego z wymienionych skurczyła się z 625 do 437 litrów, a drugiego z 426 do 291 litrów. Zmniejszył się także zbiornik paliwa, którego pojemność wynosi teraz 37 litrów. Dzieli on przestrzeń pod kanapą z akumulatorem.

Kia Ceed SW w wersji PHEV (2020) (fot. Kia)
Kia Ceed SW w wersji PHEV (2020) (fot. Kia)

Wersje PHEV z zewnątrz rozpoznamy po wypełnionej atrapie chłodnicy, dedykowanych oznaczeniach i dodatkowej klapce na gniazdo doładowania akumulatora, które znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo modele te zyskają także obręcze kół w rozmiarze 16 cali (opcjonalnie 17 cali w Sportswagon i 18 cali w XCeed). Ceed Sportswagon PHEV zyska także pakiet stylistyczny GT-Line.

We wnętrzu jedyną zmianą jest dodanie przycisku "Driver only" (ang. tylko kierowca), który znamy już z Niro. W tym trybie pracy klimatyzacja ogranicza swoje działanie do miejsca siedzenia kierowcy, co znacząco obniża obciążenie silnika elektrycznego podczas jazdy z wyłączoną jednostką spalinową. Wersje PHEV modeli Ceed Sportswagon i XCeed będą debiutowały na kolejnych europejskich rynkach od początku 2020 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie