Kierowcy elektryków w Holandii nie wiedzą, ile zapłacą za ładowanie

Stawki za energię elektryczną na publicznych stacjach ładowania samochodów są bardzo zróżnicowane i powinny być podawane na miejscu – twierdzi holenderska organizacja konsumencka Consumentenbond.

Zaledwie jedna trzecia ankietowanych kierowców w Holandii wie, ile wyda na danej stacji ładowaniaZaledwie jedna trzecia ankietowanych kierowców w Holandii wie, ile wyda na danej stacji ładowania
Źródło zdjęć: © Pixabay

Jak podaje serwis Dutch News, właściciele samochodów elektrycznych w Holandii mogą płacić już od 20 eurocentów za kilowatogodzinę na jednej stacji ładowania i 70 na kolejnej, w zależności od gminy, operatorów i używanego systemu płatności. Obecnie w kraju istnieje około 51 tys. publicznych stacji ładowania i 70 rodzajów karnetów, a wszystkie oferujące różne stawki.

Ankieta przeprowadzona przez stowarzyszenie kierowców elektrycznych VER wśród 2000 właścicieli samochodów elektrycznych wykazała, że zaledwie jedna trzecia wie, ile wyda na danej stacji ładowania. Organizacja zrzeszająca operatorów stacji ładowania i karnetów DOET stwierdziła, że istnieje wiele aplikacji i stron internetowych, które mogą pomóc konsumentom w porównywaniu stawek.

Jednak jak podkreśla w rozmowie z gazetą Nieuwsuur Maarten van Biezen, rzecznik organizacji zajmującej się ochroną konsumentów Consumentenbond, poruszanie się po wszystkich opcjach w Internecie to dla konsumentów "koszmar". "Istnieją dziesiątki kart i mają one nie tylko różne stawki, ale także warunki" - dodaje.

Consumentenbond wezwało do prawnego obowiązku podawania stawek na stacjach ładowania, podczas gdy VER chce "niezawodnej aplikacji". "Właściciele samochodów elektrycznych nieświadomie płacą za dużo za ładowanie swoich samochodów. Znalezienie najtańszej stacji ładowania może mieć duże znaczenie finansowe" – powiedział Van Biezen.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie