Kobiety niechętnie kupują elektryki. Amerykańskie badania dają do myślenia

Kobiety niechętnie kupują elektryki. Amerykańskie badania dają do myślenia

Tesla może pochwalić się sporą liczbą kobiecych klientów
Tesla może pochwalić się sporą liczbą kobiecych klientów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla
Aleksander Ruciński
27.02.2023 11:15, aktualizacja: 28.02.2023 10:55

Kobiety stanowią 41,2 proc. kupujących nowe auta w USA. Udział płci pięknej w samochodowych zakupach jest więc znaczący. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę wyłącznie samochody elektryczne, liczby te będą znacznie mniejsze.

Badania S&P Global Mobility dotyczące podsumowania roku 2022 na amerykańskim rynku przyniosły bardzo ciekawe wyniki. Jak się okazuje, kobiety niechętnie kupują auta na prąd. Ich udział w zakupach elektryków w USA wyniósł zaledwie 28 proc. - o ponad 13 punktów proc. mniej od ogólnej średniej uwzględniającej także auta spalinowe.

Największym udziałem kobiet wśród klientów aut elektrycznych mogła pochwalić się Tesla z wynikiem 33 proc. Za nią znalazł się Polestar (24,7 proc.) oraz Lucid (19,5 proc.). Nie są to jednak imponujące rezultaty. Co jest powodem?

Marc Bland z S&P Global Mobility twierdzi, że dane faktycznie rodzą wiele pytań i zwraca uwagę, że jednym z powodów może być obawa o zasięg i poziom bezpieczeństwa. Oczywiście to kwestie, które mogą martwić i mężczyzn. Najwyraźniej jednak są bardziej znaczące dla kobiet.

Można jednak podejrzewać, że wraz ze wzrostem udziału aut elektrycznych w rynku różnice zaczną się stopniowo zacierać. Zgodnie z prognozami S&P Global Mobility, w 2030 roku elektryki będą stanowić 40 proc. całkowitej sprzedaży w USA niezależnie od płci kupujących. Czas pokaże, czy faktycznie popularność takich aut wśród kobiet wzrośnie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)