Kolejna Dacia Sandero będzie na prąd, ale producent nie zamierza spieszyć się z elektryfikacją

Dacia, jak zresztą wszyscy producenci działający w Europie, nie uniknie przymusowej elektryfikacji. Przejście na prąd nastąpi jednak tak późno, jak to możliwe, by nie zagrozić pozycji marki, kuszącej klientów niskimi cenami.

Dacia SanderoDacia Sandero
Źródło zdjęć: © autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Elektromobilna transformacja to kosztowny proces stanowiący finansowe wyzwanie dla wielu producentów. W najgorszej pozycji są szczególnie ci oferujący proste i tanie modele z niską marżą, jak Dacia. Nic dziwnego, że rumuński producent nie pali się do elektromobilności. Nie oznacza to jednak braku planów związanych z autami na prąd.

Sporo światła na sprawę rzucił dyrektor generalny Dacii, Denis Le Vot, podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ramach Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu.

Le Vot otwarcie przyznał, że firma nie zamierza całkowicie przestawiać się na elektromobilność już w 2030 roku, co zapowiada wielu producentów. Stwierdził też, że Dacia będzie nadal rozwijać napęd spalinowy i oferować go tak długo, jak będzie to możliwe. Wszystko po to, by oferować klientom możliwie najtańsze auta.

Oczywiście równolegle rozwijany jest plan B przygotowujący markę na planowany zakaz sprzedaży pojazdów spalinowych po 2035 roku. Zgodnie z zapowiedziami, pierwszym modelem gotowym na zmiany ma być następca obecnego Sandero, dostępny zarówno w odmianie spalinowej, jak i elektrycznej.

"Jesteśmy dobrze przygotowani. Wiemy, że wcześniej czy później będziemy potrzebować innych napędów i możemy to zrobić bez żadnego problemu. Nie ma jeszcze daty, ale następny Sandero jest do tego idealnym kandydatem" - stwierdza Le Vot cytowany przez magazyn "Autocar".

Przyznaje przy tym, że firma dołoży wszelkich starań by elektryfikować modele tak tanio i wydajnie, jak tylko będzie to możliwe. Niska cena, niezależnie od rodzaju napędu, ma bowiem pozostać największą zaletą oferty Dacii.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek