Kolejna Dacia Sandero będzie na prąd, ale producent nie zamierza spieszyć się z elektryfikacją

Dacia, jak zresztą wszyscy producenci działający w Europie, nie uniknie przymusowej elektryfikacji. Przejście na prąd nastąpi jednak tak późno, jak to możliwe, by nie zagrozić pozycji marki, kuszącej klientów niskimi cenami.

Dacia SanderoDacia Sandero
Źródło zdjęć: © autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Elektromobilna transformacja to kosztowny proces stanowiący finansowe wyzwanie dla wielu producentów. W najgorszej pozycji są szczególnie ci oferujący proste i tanie modele z niską marżą, jak Dacia. Nic dziwnego, że rumuński producent nie pali się do elektromobilności. Nie oznacza to jednak braku planów związanych z autami na prąd.

Sporo światła na sprawę rzucił dyrektor generalny Dacii, Denis Le Vot, podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ramach Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu.

Le Vot otwarcie przyznał, że firma nie zamierza całkowicie przestawiać się na elektromobilność już w 2030 roku, co zapowiada wielu producentów. Stwierdził też, że Dacia będzie nadal rozwijać napęd spalinowy i oferować go tak długo, jak będzie to możliwe. Wszystko po to, by oferować klientom możliwie najtańsze auta.

Oczywiście równolegle rozwijany jest plan B przygotowujący markę na planowany zakaz sprzedaży pojazdów spalinowych po 2035 roku. Zgodnie z zapowiedziami, pierwszym modelem gotowym na zmiany ma być następca obecnego Sandero, dostępny zarówno w odmianie spalinowej, jak i elektrycznej.

"Jesteśmy dobrze przygotowani. Wiemy, że wcześniej czy później będziemy potrzebować innych napędów i możemy to zrobić bez żadnego problemu. Nie ma jeszcze daty, ale następny Sandero jest do tego idealnym kandydatem" - stwierdza Le Vot cytowany przez magazyn "Autocar".

Przyznaje przy tym, że firma dołoży wszelkich starań by elektryfikować modele tak tanio i wydajnie, jak tylko będzie to możliwe. Niska cena, niezależnie od rodzaju napędu, ma bowiem pozostać największą zaletą oferty Dacii.

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie