Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów

Po Modelu Y przyszedł czas na Trójkę. Polski oddział Tesli właśnie uzupełnił ofertę o nowe, bazowe wydanie Standard. Ci, którzy je wybiorą, muszą iść na pewne kompromisy, lecz cena wydaje się nie do pobicia.

Tesla Model 3 StandardTesla Model 3 Standard
Źródło zdjęć: © materiał prasowy
Aleksander Ruciński

Coraz większa konkurencja w segmencie pojazdów elektrycznych skłania Teslę do poszukiwania nowych rynkowych nisz. Amerykański producent postanowił rozszerzyć gamę o nowe odmiany dla mniej wymagających klientów, oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach.

Przykładem jest Model Y Standard dostępny od 184 990 zł - 35 000 zł taniej niż kolejna wersja w gamie. Teraz na podobny zabieg zdecydowano się w przypadku Modelu 3, który właśnie debiutuje w salonach z ceną od 174 990 zł. Standard jest więc tańszy o 30 tys. zł od wersji, która dotychczas otwierała cennik. Gdzie jest haczyk?

Przede wszystkim trzeba pogodzić się z gorszymi (ale wciąż bardzo dobrymi) osiągami, napędem tylko na tył i uboższym wyposażeniem. W wersji Standard producent deklaruje 534 km zasięgu na jednym ładowaniu, 201 km/h prędkości maksymalnej i pierwszą setkę w 6,2 s.

Tesla Model 3 Standard
Tesla Model 3 Standard © Materiały prasowe

Z listy wyposażenia usunięto natomiast takie elementy jak panoramiczny dach, regulowane zawieszenie czy podgrzewana tylna kanapa. Tapicerka jest materiałowa zamiast syntetycznej skóry. Mimo to wciąż trudno nazwać ten wariant spartańskim.

Biorąc pod uwagę stosunek ceny do osiągów i wyposażenia, Tesla 3 Standard gra w innej lidze niż większość konkurentów. Już wcześniej, nawet przy cenie przekraczającej 200 tys. zł, można było mówić o atrakcyjnej ofercie. Teraz jest jeszcze lepiej. Oczywiście pod warunkiem, że chcecie elektryka.

Tesla Model 3 Standard
Tesla Model 3 Standard © Materiały prasowe
Wybrane dla Ciebie
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥