Lotus rzuca wyzwanie Tesli. Chce uruchomić sieć z mocarnymi ładowarkami

Lotus pod skrzydłami chińskiego koncernu Geely coraz mocniej stawia na elektromobilność. Nie tylko w kwestii gamy modeli, ale i infrastruktury. Przykładem jest sieć superszybkich ładowarek.

Pierwsze stacje rozpoczną działalność w 2024 roku. Pierwsze stacje rozpoczną działalność w 2024 roku.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lotus
Aleksander Ruciński

Po premierze elektrycznego SUV-a Eletre Lotus nabiera wiatru w skrzydła. Brytyjska marka pod chińskim władaniem zapowiedziała właśnie, że zamierza rozwijać własną sieć mocnych ładowarek.

Urządzenia o mocy 450 kW mają znacząco skrócić czas ładowania. Dla przykładu - uzupełnienie 140 km zasięgu w modelu Eletre trwałoby tylko 5 minut. Pierwsze ładowarki Lotusa działają już testowo w Chinach. W przyszłym roku pojawią się także w Europie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co warte odnotowania, marka nie zamierza zamykać się na właścicieli innych pojazdów elektrycznych. Z jej ładowarek będą mogły korzystać wszystkie modele wyposażone w nowoczesne baterie chłodzone cieczą.

Jeśli zaś chodzi o gamę Lotusa, do Eletre niebawem dołączy sedan Emeya. W planach jest także mniejszy i bardziej przystępny cenowo SUV, który ma zadebiutować niebawem. Warto wspomnieć, że do 2028 roku Lotus chce być całkowicie elektryczną marką, nie tylko z bogatą ofertą modeli, ale i pobocznych usług związanych z elektromobilnością.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem