Mercedes EQS już w drodze. Elektryczna wersja Klasy S będzie gotowa w 2020 roku?

Nie od dziś wiadomo, że Mercedes pracuje nad dużą limuzyną z elektrycznym napędem. Nie spodziewaliśmy się jednak, że auto będzie gotowe tak szybko. EQS ma zadebiutować już pod koniec 2020 roku.

Tajemnicze auto, które zadebiutuje w 2020 roku - wszystko wskazuje, że będzie to EQS.Tajemnicze auto, które zadebiutuje w 2020 roku - wszystko wskazuje, że będzie to EQS.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Tak przynajmniej wynika z grafiki opublikowanej przez Mercedesa. Co prawda dotyczy ona ewolucji oświetlenia w poszczególnych generacjach limuzyn niemieckiego producenta, lecz ostatnim autem, przy którym zapisano "2020" wydaje się być właśnie EQS. Choć nadwozie przykryto półprzezroczystą płachtą, nietrudno zauważyć prześwitujące spod niej reflektory o charakterystycznym kształcie, pokrywające się z tym, co znamy z konceptów marki oraz zdjęć szpiegowskich.

Na oficjalne potwierdzenie domysłów trzeba jeszcze poczekać. Coś jest jednak na rzeczy - w innym wypadku Mercedes raczej nie publikowałby takiej grafiki. Przypominamy, że spalinowe wydanie nowej Klasy S oraz jej w pełni elektryczna wersja nie będą identycznymi samochodami, które poróżni wyłącznie napęd. EQS ma charakteryzować się także indywidualnymi detalami, które złożą się na nowocześniejszą stylistykę, charakterystyczną dla aut napędzanych prądem.

Jeśli EQS faktycznie ujrzy światło dzienne już w 2020 roku, debiuty odmian spalinowych i elektrycznej nie będzie dzieliło wiele czasu. Raczej nie powinno nas to dziwić. Niemcy mają ambitne plany elektryfikacji swojej gamy. Aby je zrealizować, muszą działać naprawdę sprawnie. Dane techniczne EQS-a nie są jeszcze znane, lecz zapowiadane osiągi robią wrażenie.

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że elektryczna limuzyna z gwiazdą na masce będzie osiągać setkę w czasie poniżej 4,5 sekundy, a maksymalny zasięg na pełnym ładowaniu wyniesie nawet 700 km. Jeśli faktycznie tak będzie, Mercedes raczej nie powinien martwić się o brak chętnych. Prestiżowe auta na prąd sprzedają się świetnie, czego przykładem jest chociażby Porsche Taycan, o którego sukcesie pisaliśmy niedawno.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy