Mercedes Vision EQXX przejedzie ponad 1200 km na jednym ładowaniu

Niewystarczający zasięg to największa bolączka większości aut elektrycznych. Z roku na rok producentom udaje się jednak tworzyć coraz wydajniejsze napędy i baterie. Przykładem może być Mercedes, który właśnie zapowiedział koncept, zdolny pokonać ponad 1200 km na jednym ładowaniu.

Można się spodziewać, że EQXX będzie jeszcze bardziej obły niż Mercedes EQS (na zdjęciu.)Można się spodziewać, że EQXX będzie jeszcze bardziej obły niż Mercedes EQS (na zdjęciu.)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Mercedes Vision EQXX - tak brzmi pełna nazwa studyjnego pojazdu, który zadebiutuje w przyszłości. Jego wyróżnikiem, poza oczywiście elektrycznym napędem, ma być rekordowy zasięg wynoszący ponad 750 mil lub jak kto woli, 1200 km.

Tak przynajmniej wynika z oficjalnej zapowiedzi, którą producent pochwalił się w internecie. Na dwóch slajdach zawarto intrygujące słowa: "Stuttgart-Nicea na jednym ładowaniu?" oraz "Szanghaj-Pekin na jednym ładowaniu?".

W pierwszym przypadku dystans przekracza 800 km, a w drugim aż 1200 km. Czy możliwe jest pokonanie takiej odległości na prądzie? Owszem. Udowodnił to Hyundai, którego Kona Electric przejechała 1026 km zanim akumulatory całkowicie się wyczerpały. Próbę przeprowadzono jednak na zamkniętym torze i w niemal laboratoryjnych warunkach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Mercedes nie chwali się technikaliami, dzięki którym taki wyczyn byłby możliwy także na publicznych drogach, lecz można się domyślać, że imponujący zasięg EQXX będzie zapewne wypadkową nie tylko wydajnego napędu i pojemnych baterii, lecz także dopracowanej aerodynamiki i niskiej masy pojazdu.

Należy też pamiętać, że mówimy o jednostkowym samochodzie studyjnym, który jeszcze przez długi czas może nie doczekać się drogowego odpowiednika. Mimo to zapowiedź Mercedesa robi wrażenie. Pozostaje mieć nadzieje, że niedługo zobaczymy ten prototyp w akcji.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie