Mitsubishi Englelberg Tourer pokazuje przyszłość hybryd. I jeszcze wygląda jak Pajero

Mitsubishi Englelberg Tourer (2019)
Mitsubishi Englelberg Tourer (2019)
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Marcin Łobodziński

06.03.2019 08:19, aktual.: 13.03.2023 14:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mitsubishi Englelberg Tourer zaprezentowane na Geneva Motor Show to imponujący SUV, który wygląda jak Pajero. Kto wie, czy japońska marka nie wróci do tej nazwy w wersji produkcyjnej, podobnie jak zrobiła to z Eclipsem. Wszak Pajero Pinin już mieliśmy, dlaczego więc nie Pajero PHEV?

Napęd PHEV z większym silnikiem

Englelberg Tourer, podobnie jak produkcyjny Outlander PHEV, został wyposażony w dwa silniki elektryczne (system Twin Motor) – po jednym na oś – oraz silnik spalinowy, który w zależności od trybu pracy układu napędowego zajmuje się przekazywaniem mocy na przednią oś lub zasilaniem baterii w energię.

Jednak w przeciwieństwie do wcześniejszej hybrydy PHEV, nowa generacja dostała większą jednostkę benzynową 2,4 l. Wybór takiego silnika został podyktowany jego wyższą wydajnością w stosunku do stosowanej wcześniej jednostki 2,0. Nowy motor jest też cichszy.

Zgodnie z cyklem WLTP zasięg pojazdu na zasilaniu z baterii to 70 km, natomiast całkowity zasięg to 700 km. Choć w praktyce ten jest mocno uzależniony od sposobu i tempa jazdy - równie dobrze może być większy, jak i znacznie mniejszy.

Zaletą napędu PHEV jest pełna niezależność od źródeł ładowania baterii, ponieważ można ją naładować do 100 proc. samym silnikiem spalinowym w trybie CHRG. Oczywiście da się też zasilić ją w energię z gniazdka czy szybkiej ładowarki.

Mitsubishi Englelberg Tourer (2019)
Mitsubishi Englelberg Tourer (2019)© fot. Mateusz Lubczański

System Twin Motor odpowiada za przeniesienie napędu na cztery koła i dzieje się to całkowicie bez udziału wału napędowego. Ponadto auto zostało wyposażone w sprawdzony w Lancerze Evolution system kontroli znoszenia, który poprawia właściwości jezdne w zakrętach, zwłaszcza na śliskim podłożu.

Przestronniejsze i lepiej rozplanowane wnętrze

Największą różnicą pomiędzy koncepcyjnym Mitsubishi Englelberg Tourer, a produkcyjnym Outlanderem PHEV jest płyta podłogowa. Outlander został zaprojektowany jako w pełni spalinowy SUV, a jego konstrukcja była dopasowana do napędu PHEV z dużą baterią i dodatkowym silnikiem z tyłu.

Mitsubishi Englelberg Tourer (2019)
Mitsubishi Englelberg Tourer (2019)© fot. mat. prasowe

Englelberg Tourer jest autem stworzonym od podstaw jako PHEV, co pozwoliło lepiej rozplanować umieszczenie poszczególnych mechanizmów i tym samym lepiej zagospodarować wnętrze. To na razie jest pokazane jako sześciomiejscowe z trzema rzędami siedzeń.

Nowy design Mitsubishi

Warto jednak zauważyć, że Mitsubishi Englelberg Tourer prezentuje zupełnie nowy język stylistyczny marki, choć głównie we wnętrzu. Pomimo faktu, że mamy do czynienia z konceptem, to jednak nietrudno dostrzec podobieństw do współczesnych projektów cechujących się minimalizmem, płaską i poziomą deską rozdzielczą, ekranem multimediów postawionym u góry, a nie wbudowanym oraz większą liczbą ostrych kątów niż zaokrągleń.

Projekt wygląda bardzo schludnie i gdyby nie logo Mitsubishi, nigdy nie pomyślałbym o tej marce patrząc na całe wnętrze.

Mitsubishi Englelberg Tourer (2019)
Mitsubishi Englelberg Tourer (2019)© fot. mat. prasowe

Natomiast nadwozie nie wygląda lekko, jak współczesne SUV-y. Jest muskularne, przysadziste i ma duży prześwit. Oczywiście w koncepcie zazwyczaj stosuje się zabiegi podkreślające charakter auta, które potem znikają w modelu produkcyjnym.

Jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że projekt Englelberg Tourer jest inspirowany bardziej samochodami terenowymi niż SUV-ami. Bardziej przypomina Pajero przyszłości niż kolejnego Outlandera. I nie zdziwię się, jeśli nieznana i nic nie mówiąca nazwa Englelberg Tourer nie zostanie kiedyś zamieniona na Pajero... Tourer? A może Pajero PHEV?

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/17]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także