Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad

Amerykański producent samochodów elektrycznych Rivian zaprezentował drugą generację modeli R1T i R1S w wydaniu Quad, które trafią na rynek jeszcze w tym miesiącu.

Rivian R1 QuadRivian R1 Quad
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Rivian
Aleksander Ruciński

Nowe wersje R1T (pickup) i R1S (SUV) wyposażone są w cztery silniki elektryczne generujące łączną moc 1025 KM i 1622 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu R1T przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę (96 km/h) w zaledwie 2,5 s, a R1S w 2,6 s, co stawia je w gronie najszybszych pojazdów na rynku.

Wszystko to przy imponującym deklarowanym zasięgu. Oba modele oferują zasięg EPA do 374 mil (602 km), który może wzrosnąć do 400 mil (644 km) w trybie Conserve, w którym to dezaktywowana jest tylna jednostka napędowa, co zwiększa efektywność energetyczną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje

Nowością jest również wprowadzenie portu ładowania NACS, umożliwiającego korzystanie z sieci Supercharger Tesli. Od 2026 roku będzie to standard w każdym modelu Riviana. Dodatkowo, producent wprowadza funkcje takie jak Kick Turn, ułatwiającą wykonywanie ciasnych manewrów terenowych poprzez inteligentne sterowanie mocą na poszczególnych kołach.

Ceny zaczynają się od 115 990 dolarów za R1T Quad i 121 990 dolarów za R1S Quad. Dostępna będzie także wersja Launch Edition z ekskluzywnym lakierem Launch Green i dodatkowym wyposażeniem, w cenie od 119 990 dolarów za R1T i 125 990 dolarów za R1S.

Dostawy nowych modeli w USA rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu, z pierwszeństwem dla wersji Launch Edition. Rivian od dłuższego czasu zapowiada też ekspansję w Europie, ale konkrety wciąż pozostają nieznane. Nieoficjalnie mówi się o 2026 roku. Czas pokaże, czy plan faktycznie wypali.

  • Rivian R1 Quad
  • Rivian R1 Quad
  • Rivian R1 Quad
  • Rivian R1 Quad
  • Rivian R1 Quad
  • Rivian R1 Quad
[1/6] Rivian R1 Quad Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc