Najbardziej niezawodne hybrydy. Kilka lat i nic się nie dzieje

Samochody hybrydowe są z nami już od ponad ćwierćwiecza i przez ten czas zdobyły uznanie za ograniczone spalanie i niezawodność. Ta druga w przypadku niektórych modeli przeszła już do legendy. Ale nie wszystkie hybrydy są bezproblemowe. Tak wynika z najnowszego rankingu "What Car?".

Hybrydowa jednostka napędowa
Hybrydowa jednostka napędowa
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik

04.12.2024 15:10

Zestawienie "What Car?" jest wyjątkowe na tle innych tego typu publikacji. Chodzi o metodologię. Nie ma tu danych z przeglądów czy od pomocy drogowej. Problemy z samochodami opisują ich właściciele. Czy to rozsądne podejście? Brytyjscy organizatorzy rankingu z pewnością wierzą w dżentelmeńskie podejście kierowców. Nutka niepewności pozostaje, ale za to dostajemy informacje o wszystkich awariach, jakie miały miejsce w ostatnim roku. Dowiadujemy się również, jakie były koszty naprawy i jak długo auto było wyłączone z gry.

Na podstawie takich danych "What Car?" stworzył ranking, w którym podstawą oceny jest "indeks niezawodności", łączący w sobie wszystkie wspomniane wyżej kwestie. Indeks wyrażony jest w procentach na skali do 100 proc. Im więcej, tym lepiej. Oto wyniki od najlepszego do najbardziej kłopotliwego hybrydowego modelu według "What Car?".

Lexus NX I generacji
Lexus NX I generacji© WP | Rafał Warecki

Lexus NX (2014-2021) – indeks niezawodności: 100 proc.

Użytkownicy SUV-a Lexusa, marki premium należącej do Toyoty, nie zgłosili ani jednej usterki.

Lexus ES
Lexus ES© WP | Mateusz Żuchowski

Lexus ES (od 2018 r.) – indeks niezawodności: 99,3 proc.

Spośród uczestniczących w ankiecie użytkowników ES-a 4 proc, zgłosiło usterkę, która miała miejsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Problemy najczęściej dotyczyły nawigacji lub systemu multimedialnego. Wszystkie przypadki zostały naprawione na gwarancji.

Hyundai Kona Hybrid
Hyundai Kona Hybrid© WP | Mateusz Lubczański

Hyundai Kona Hybrid (od 2019 r.) – indeks niezawodności: 99,0 proc.

Hybrydowa odmiana Kony okazała się najbardziej bezproblemową odsłoną tego modelu. Usterki zgłosiło 7 proc. użytkowników. Dotyczyły one elektroniki niezwiązanej z silnikiem oraz systemu multimedialnego czy nawigacji. Mimo usterki auta nadawały się do jazdy, a naprawa została zrealizowana w ramach gwarancji.

Toyota RAV4 (od 2019 r.) – indeks niezawodności: 98,8 proc.

Kłopoty z "ravką" zgłosiło 3 proc. ankietowanych użytkowników. Najczęściej dotyczyły one akumulatora 12V, ale były też dotyczące baterii trakcyjnej. W 83 proc. przypadków naprawa została zrealizowana na gwarancji. Pozostali zapłacili od 100 do 200 funtów (ok. 500-1000 zł). W przypadku 66 proc usterek naprawa trwała do tygodnia.

Lexus RX (2016-2022) – indeks niezawodności: 98,8 proc.

3 proc. użytkowników RX-a poinformowało o usterce w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Kłopoty dotyczyły klimatyzacji, niezwiązanej z silnikiem elektroniki oraz elementów nadwozia. Wszystkie przypadki zostały naprawione w ciągu jednego dnia, a koszty pokryto z gwarancji producenta.

Mercedes Klasy A (od 2018 r.) – indeks niezawodności: 98,7 proc.

Hybrydowa wersja Klasy A zapunktowała tym, że wszystkie przypadki rozwiązano bezkosztowo, na gwarancji. Usterki zgłosiło 11 proc. użytkowników. Dotyczyły one wyłącznie wyposażenia wnętrza. Naprawa 26 proc. aut trwała dzień lub krócej. W przypadku 42 proc. całość trwała dłużej niż tydzień.

Lexus NX (od 2021 r.) – indeks niezawodności: 97,6 proc.

Problemy z obecną generacją NX-a zgłosiło 13 proc. użytkowników. Najczęściej dotyczyły one karoserii. W 89 proc. przypadków naprawa odbyła się na gwarancji. Pozostali użytkownicy auta płacili od 300 do 500 funtów (1,5-2,6 tys. zł). W 78 proc. przypadków naprawa trwała dzień lub krócej.

Volvo XC40 PHEV (od 2017 r.) – indeks niezawodności: 97,0 proc.

Kompaktowy SUV szwedzkiej marki z możliwością ładowania z gniazdka w ciągu ostatnich 12 miesięcy zawiódł 10 proc. ankietowanych użytkowników. Usterki pojawiały się w związku z klimatyzacją, akumulatorem 12V, baterią trakcyjną i elektroniką. Wszystkie przypadki naprawiono na gwarancji i dla 60 proc. aut wszystko zamknęło się w czasie krótszym niż tydzień. Dwie trzecie aut, w których wystąpiła usterka, nadawało się do jazdy.

Toyota CH-R (2016-2023) – indeks niezawodności: 96,8 proc.

14 proc użytkowników tego modelu zgłosiło problemy. Najczęściej dotyczyły one akumulatora 12V. W 73 proc. przypadków naprawa odbyła się na gwarancji, a w 83 proc. trwała krócej niż 1 dzień. W pozostałych przypadkach naprawa kosztowała od 100 do 500 funtów (500 zł-2,6 tys. zł).

Volvo XC60 PHEV (od 2016 r.) – indeks niezawodności: 96,5 proc.

Większy z SUV-ów szwedzkiej firmy też poradził sobie dobrze. Problemy z XC60 zgłosiło 16 proc. użytkowników tego auta. Najczęściej kłopoty dotyczyły karoserii, elektroniki niezwiązanej z silnikiem oraz nawigacji i systemu multimedialnego. Wszystkie auta zostały naprawione na gwarancji. W przypadku połowy wszystko trwało do 1 dnia, ale dla 33 proc. trzeba było czekać tydzień lub dłużej.

Na dalszych miejscach uplasowały się:

  • Hyundai Ioniq hybryda/PHEV (2016-2022) – indeks niezawodności: 96,5 proc.
  • Toyota Corolla (od 2018 r.) – indeks niezawodności: 96,4 proc.
  • Kia Niro hybrydowa/PHEV (2016-2022) – indeks niezawodności: 96,4 proc.
  • Honda HR-V (od 2021 r.) – indeks niezawodności: 95,9 proc.
  • Lexus UX (od 2019 r.) – indeks niezawodności: 95,4 proc.
  • Toyota Yaris Cross (od 2021 r.) – indeks niezawodności: 93,1 proc.
  • BMW serii 3 330e PHEV (od 2016 r.) – indeks niezawodności: 92,0 proc.
  • Ford Kuga hybrydowy/PHEV (od 2019 r.) – indeks niezawodności: 89,6 proc.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)