Mało palą i są tanie. Jedna marka jest nie do pobicia
Hybrydy, jeszcze kilka lat temu kojarzone głównie z Toyotą, dziś są obecne w ofercie większości producentów. Wybór jest przeogromny, nie wykluczając niższych segmentów rynku. Sprawdziliśmy, ile kosztują najtańsze nowe auta hybrydowe w Polsce.
Wraz z trzecią generacją Dustera pod maską zadebiutował długo oczekiwany, hybrydowy napęd. To konstrukcja znana z innych modeli koncernu Renault oparta na benzynowym silniku 1.6, dodatkowej jednostce elektrycznej i wielostopniowej skrzyni Multi-Mode. 140 KM mocy pozwala rozpędzać się 0-100 km/h w 10,1 s, a średnie spalanie deklarowane przez producenta to 4,9 l na 100 km.
Toyota Yaris Cross - od 109 900 zł
W zestawieniu hybryd nie mogło rzecz jasna zabraknąć japońskiej marki. Yaris Cross to trzeci najpopularniejszy samochód na polskim rynku. Co warte odnotowania, jest on dostępny wyłącznie z hybrydowym napędem. To sprawdzone 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM i z bezstopniową przekładnią e-CVT. Takie auto przyspiesza do setki w 11,2 s i spala średnio 4,4-5 l benzyny na 100 km.
Dacia Jogger - od 103 550 zł
Jogger to ciekawa, bardzo przestronna alternatywa dla Dustera. Dużą zaletą modelu jest możliwość zamówienia wersji 7-osobowej. Jeśli chodzi o hybrydę, jest ona taka sama jak w koncernowym rodzeństwie. Silnik 1.6, skrzynia Multi-Mode i 140 KM mocy. Auto rozpędza się 0-100 km/h w 10 s i pali średnio 4,7-4,8 l na 100 km.
Mazda 2 - od 101 900 zł
Propozycja Mazdy jest blisko spokrewniona z Toyotą. Nietrudno zauważyć, że technicznie jest to po prostu Toyota Yaris ubrana w inne logo. Pod maską pracuje więc sprawdzona hybryda 1.5 o mocy 115 KM sprzężona z bezstopniową przekładnią CVT. Auto w takiej konfiguracji jest dynamiczne (9,7 s do setki) i mało pali (średnio 3,8 l na 100 km).
Toyota Yaris - od 99 900 zł
Yaris to właściwie synonim słowa "hybryda", prekursor segmentu małych hybryd, który przez wiele lat pozostawał najtańszym autem tego typu. Teraz sytuacja jest nieco inna, co nie zmienia faktu, że to wciąż świetna propozycja. Napęd 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT pozwala przyspieszać 0-100 km/h w czasie 9,7 s. Średnie spalanie deklarowane przez producenta wynosi natomiast 3,8 l.
Renault Clio E-Tech - od 99 600 zł
Miejska hybryda Renault jest solidnym rywalem dla Mazdy i Toyoty, gdyż w podobnej cenie oferuje więcej przestrzeni i zauważalnie więcej mocy. Benzynowy silnik 1.6 wsparty elektrykiem generuje 145 KM, co przekłada się na świetne osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,3 s a deklarowane spalanie w cyklu mieszanym to 4,2-4,3 l/100 km.
MG ZS Hybrid+ - od 98 900 zł
Kompaktowy SUV z hybrydowym napędem za mniej niż 100 tys. zł? Okazuje się, że jest to możliwe. Chińska marka MG kusi bardzo atrakcyjnym stosunkiem ceny do wyposażenia i osiągów. Warto bowiem wspomnieć, że jej hybryda generuje aż 197 KM mocy, co przekłada się na setkę w 8,7 s i średnie zużycie paliwa na poziomie 5 l/100 km.
MG3 - od 87 950 zł
MG3 to oficjalnie najtańsza pełnoprawna hybryda na polskim rynku. Wykorzystuje ten sam napęd co większy ZS, co oznacza aż 197 KM mocy. Trzeba przyznać, że jak na segment B jest to imponująca wartość. Auto pali średnio 4,4 l na 100 km i przyspiesza 0-100 km/h w 8 s. Bije więc na głowę konkurentów nie tylko ceną, ale i osiągami. Czy jednak jest lepszy od Yarisa? Więcej na ten temat przeczytacie w materiale Mateusza Lubczańskiego.