Mało palą i są tanie. Jedna marka jest nie do pobicia

Hybrydy, jeszcze kilka lat temu kojarzone głównie z Toyotą, dziś są obecne w ofercie większości producentów. Wybór jest przeogromny, nie wykluczając niższych segmentów rynku. Sprawdziliśmy, ile kosztują najtańsze nowe auta hybrydowe w Polsce.

MG ZS Hybrid+ to jedna z najtańszych hybryd w PolsceMG ZS Hybrid+ to jedna z najtańszych hybryd w Polsce
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MG
Aleksander Ruciński

/ 8Dacia Duster - od 110 400 zł

Dacia Duster Hybrid
Dacia Duster Hybrid © Materiały prasowe

Wraz z trzecią generacją Dustera pod maską zadebiutował długo oczekiwany, hybrydowy napęd. To konstrukcja znana z innych modeli koncernu Renault oparta na benzynowym silniku 1.6, dodatkowej jednostce elektrycznej i wielostopniowej skrzyni Multi-Mode. 140 KM mocy pozwala rozpędzać się 0-100 km/h w 10,1 s, a średnie spalanie deklarowane przez producenta to 4,9 l na 100 km.

/ 8Toyota Yaris Cross - od 109 900 zł

Toyota Yaris Cross 2024
Toyota Yaris Cross 2024 © Autokult | Maciej Gomułka

W zestawieniu hybryd nie mogło rzecz jasna zabraknąć japońskiej marki. Yaris Cross to trzeci najpopularniejszy samochód na polskim rynku. Co warte odnotowania, jest on dostępny wyłącznie z hybrydowym napędem. To sprawdzone 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM i z bezstopniową przekładnią e-CVT. Takie auto przyspiesza do setki w 11,2 s i spala średnio 4,4-5 l benzyny na 100 km.

/ 8Dacia Jogger - od 103 550 zł

Dacia Jogger Hybrid 140
Dacia Jogger Hybrid 140 © Autokult | Filip Buliński

Jogger to ciekawa, bardzo przestronna alternatywa dla Dustera. Dużą zaletą modelu jest możliwość zamówienia wersji 7-osobowej. Jeśli chodzi o hybrydę, jest ona taka sama jak w koncernowym rodzeństwie. Silnik 1.6, skrzynia Multi-Mode i 140 KM mocy. Auto rozpędza się 0-100 km/h w 10 s i pali średnio 4,7-4,8 l na 100 km.

/ 8Mazda 2 - od 101 900 zł

Odświeżona Mazda 2 Hybrid
Odświeżona Mazda 2 Hybrid © Materiały prasowe | Mazda

Propozycja Mazdy jest blisko spokrewniona z Toyotą. Nietrudno zauważyć, że technicznie jest to po prostu Toyota Yaris ubrana w inne logo. Pod maską pracuje więc sprawdzona hybryda 1.5 o mocy 115 KM sprzężona z bezstopniową przekładnią CVT. Auto w takiej konfiguracji jest dynamiczne (9,7 s do setki) i mało pali (średnio 3,8 l na 100 km).

/ 8Toyota Yaris - od 99 900 zł

Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid © Autokult

Yaris to właściwie synonim słowa "hybryda", prekursor segmentu małych hybryd, który przez wiele lat pozostawał najtańszym autem tego typu. Teraz sytuacja jest nieco inna, co nie zmienia faktu, że to wciąż świetna propozycja. Napęd 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT pozwala przyspieszać 0-100 km/h w czasie 9,7 s. Średnie spalanie deklarowane przez producenta wynosi natomiast 3,8 l.

/ 8Renault Clio E-Tech - od 99 600 zł

Renault Clio
Renault Clio © Autokult | KONRAD SKURA

Miejska hybryda Renault jest solidnym rywalem dla Mazdy i Toyoty, gdyż w podobnej cenie oferuje więcej przestrzeni i zauważalnie więcej mocy. Benzynowy silnik 1.6 wsparty elektrykiem generuje 145 KM, co przekłada się na świetne osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,3 s a deklarowane spalanie w cyklu mieszanym to 4,2-4,3 l/100 km.

/ 8MG ZS Hybrid+ - od 98 900 zł

MG ZS Hybrid+
MG ZS Hybrid+ © Materiały prasowe | MG

Kompaktowy SUV z hybrydowym napędem za mniej niż 100 tys. zł? Okazuje się, że jest to możliwe. Chińska marka MG kusi bardzo atrakcyjnym stosunkiem ceny do wyposażenia i osiągów. Warto bowiem wspomnieć, że jej hybryda generuje aż 197 KM mocy, co przekłada się na setkę w 8,7 s i średnie zużycie paliwa na poziomie 5 l/100 km.

/ 8MG3 - od 87 950 zł

MG 3
MG 3 © WP autokult | Matusz Lubczański

MG3 to oficjalnie najtańsza pełnoprawna hybryda na polskim rynku. Wykorzystuje ten sam napęd co większy ZS, co oznacza aż 197 KM mocy. Trzeba przyznać, że jak na segment B jest to imponująca wartość. Auto pali średnio 4,4 l na 100 km i przyspiesza 0-100 km/h w 8 s. Bije więc na głowę konkurentów nie tylko ceną, ale i osiągami. Czy jednak jest lepszy od Yarisa? Więcej na ten temat przeczytacie w materiale Mateusza Lubczańskiego.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie