Największy producent elektryków gotowy na podbój Europy. Na początek trzy modele
Chiński BYD to największy na świecie producent samochodów elektrycznych. Jeszcze w tym roku zadebiutuje na kluczowych europejskich rynkach z paletą atrakcyjnie wycenionych modeli, opisywanych mianem "przystępnego premium".
28.08.2022 | aktual.: 10.03.2023 13:40
W sierpniu 2021 roku BYD rozpoczął pilotażową sprzedaż w europejskiej ojczyźnie aut elektrycznych, jaką jest Norwegia. Teraz zamierza poszerzyć działalność o kolejne kraje. Już w październiku wystartuje sprzedaż w Belgii, Danii, Holandii i Szwecji.
Klienci będą mogli wybierać spośród trzech modeli: crossovera Atto 3, SUV-a Tang i sedana Han. Wszystkie zostaną pokazane szerszej publiczności na październikowym salonie w Paryżu. Sam producent określa swoje produkty mianem segmentu premium dostępnego w przystępnej cenie.
Jak bardzo? Dla przykładu: 7-miejscowy SUV Tang z napędem na cztery koła i mocą 380 kW kosztuje w Norwegii równowartość 64 tys. euro. Porównywalne BMW iX o niższej mocy 240 kW stanowi natomiast wydatek w wysokości 86 500 euro.
Przedstawiciele BYD nie ukrywają, że marka ma śmiałe plany i zamierza wzorować się gigantach pokroju Volkswagena czy koncernu Hyundai/Kia. Warto wspomnieć, że to nie tylko producent samochodów, ale i akumulatorów. Trzeci pod względem wielkości na świecie - zaraz po CATL i LG.
BYD dołączy do coraz liczniejszego grona chińskich producentów, oferujących swoje auta w Europie. Mowa o takich firmach jak MG, Nio, Aiways, XPeng, Hongqi czy Great Wall.