Największy producent elektryków gotowy na podbój Europy. Na początek trzy modele
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chiński BYD to największy na świecie producent samochodów elektrycznych. Jeszcze w tym roku zadebiutuje na kluczowych europejskich rynkach z paletą atrakcyjnie wycenionych modeli, opisywanych mianem "przystępnego premium".
W sierpniu 2021 roku BYD rozpoczął pilotażową sprzedaż w europejskiej ojczyźnie aut elektrycznych, jaką jest Norwegia. Teraz zamierza poszerzyć działalność o kolejne kraje. Już w październiku wystartuje sprzedaż w Belgii, Danii, Holandii i Szwecji.
Klienci będą mogli wybierać spośród trzech modeli: crossovera Atto 3, SUV-a Tang i sedana Han. Wszystkie zostaną pokazane szerszej publiczności na październikowym salonie w Paryżu. Sam producent określa swoje produkty mianem segmentu premium dostępnego w przystępnej cenie.
Jak bardzo? Dla przykładu: 7-miejscowy SUV Tang z napędem na cztery koła i mocą 380 kW kosztuje w Norwegii równowartość 64 tys. euro. Porównywalne BMW iX o niższej mocy 240 kW stanowi natomiast wydatek w wysokości 86 500 euro.
Przedstawiciele BYD nie ukrywają, że marka ma śmiałe plany i zamierza wzorować się gigantach pokroju Volkswagena czy koncernu Hyundai/Kia. Warto wspomnieć, że to nie tylko producent samochodów, ale i akumulatorów. Trzeci pod względem wielkości na świecie - zaraz po CATL i LG.
BYD dołączy do coraz liczniejszego grona chińskich producentów, oferujących swoje auta w Europie. Mowa o takich firmach jak MG, Nio, Aiways, XPeng, Hongqi czy Great Wall.