Największy producent elektryków gotowy na podbój Europy. Na początek trzy modele

Chiński BYD to największy na świecie producent samochodów elektrycznych. Jeszcze w tym roku zadebiutuje na kluczowych europejskich rynkach z paletą atrakcyjnie wycenionych modeli, opisywanych mianem "przystępnego premium".

BYD Atto 3BYD Atto 3
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BYD
Aleksander Ruciński

W sierpniu 2021 roku BYD rozpoczął pilotażową sprzedaż w europejskiej ojczyźnie aut elektrycznych, jaką jest Norwegia. Teraz zamierza poszerzyć działalność o kolejne kraje. Już w październiku wystartuje sprzedaż w Belgii, Danii, Holandii i Szwecji.

Klienci będą mogli wybierać spośród trzech modeli: crossovera Atto 3, SUV-a Tang i sedana Han. Wszystkie zostaną pokazane szerszej publiczności na październikowym salonie w Paryżu. Sam producent określa swoje produkty mianem segmentu premium dostępnego w przystępnej cenie.

Jak bardzo? Dla przykładu: 7-miejscowy SUV Tang z napędem na cztery koła i mocą 380 kW kosztuje w Norwegii równowartość 64 tys. euro. Porównywalne BMW iX o niższej mocy 240 kW stanowi natomiast wydatek w wysokości 86 500 euro.

Przedstawiciele BYD nie ukrywają, że marka ma śmiałe plany i zamierza wzorować się gigantach pokroju Volkswagena czy koncernu Hyundai/Kia. Warto wspomnieć, że to nie tylko producent samochodów, ale i akumulatorów. Trzeci pod względem wielkości na świecie - zaraz po CATL i LG.

BYD dołączy do coraz liczniejszego grona chińskich producentów, oferujących swoje auta w Europie. Mowa o takich firmach jak MG, Nio, Aiways, XPeng, Hongqi czy Great Wall.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach