Naprawdę tani elektryk z Chin wjeżdża do Polski. Będzie hit?

Chiński producent BYD, który w Europie oferował dotychczas głównie SUV-y, wjeżdża na rynek z tanim elektrykiem Dolphin Surf. Auto, choćby z uwagi na cenę, może mocno namieszać w swoim segmencie.

BYD Dolphin SurfBYD Dolphin Surf
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Dolphin Surf z długością 3990 mm i rozstawem osi wynoszącym 2,5 metra plasuje się w segmencie A. Jest typowo miejskim pojazdem, ale z dwiema parami drzwi. Samochód wygląda ciekawie i może się podobać. Szczególnie, że producent zadbał o wyrazistą kolorystykę.

Nieźle prezentuje się też w środku. Kokpit jest minimalistyczny, ale przyjemny dla oka. Najważniejszy element stanowi tu obracany wyświetlacz multimediów o przekątnej ponad 11 cali. Na szczęście nie brakuje też fizycznych przycisków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test zderzeniowy BYD F0

Surf wchodzi na rynek w trzech wersjach: Active, Boost i Comfort. Bazowa Active ma akumulator o pojemności 30 kWh i silnik o mocy około 90 KM. W wydaniu Boost mamy ten sam napęd, ale baterię 43,2 kWh. Topowy wariant Comfort oferuje natomiast 156 KM mocy i akumulator jak w wersji Boost.

Jeśli chodzi o moc ładowania, podstawowe wydanie obsługuje 65 kW, a mocniejsze 85 kW. Maksymalny deklarowany przez producenta zasięg to 310 km. Ile trzeba za to wszystko zapłacić?

Cennik otwiera kwota 82 700 zł, co jak na elektryka jest niezłą okazją. Tańszą propozycją jest tylko Dacia Spring, która jednak wydaje się bardziej budżetowa od Surfa. Mamy nadzieję, że niebawem będziemy mogli bliżej przyjrzeć się chińskiej konstrukcji.

  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
  • BYD Dolphin Surf
[1/15] BYD Dolphin Surf Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟