Niemcy proponują rozwiązanie problemu pożarów samochodów elektrycznych

Pomysł zanurzenia płonącego pojazdu w gigantycznej wannie może początkowo wydawać się dziwny, ale jest to realne rozwiązanie zaproponowane przez niemiecką firmę Ellermann Eurocon.

Pomysł niemieckiej firmy ma być rozwiązaniem problemu pożarów samochodów elektrycznychPomysł niemieckiej firmy ma być rozwiązaniem problemu pożarów samochodów elektrycznych
Źródło zdjęć: © opensourcelab.dfki.de

Dobra, może to nie jest wanna w dosłownym znaczeniu, a pojemnik o nazwie Red Boxx, który zanurza akumulator zniszczonego przez pożar samochodu, aby go schłodzić i potencjalnie wyeliminować ryzyko ponownego zapłonu. Możliwość zwarcia i zapalenia się akumulatorów litowo-jonowych zasilających samochody elektryczne wydaje się dość duża. Może się to zdarzyć między innymi z powodu uszkodzenia ogniwa, przeładowania lub nadmiernego ciepła. Takie przypadki często poruszane są przez media w Stanach Zjednoczonych.

Neuer Container zum Löschen von E-Autos präsentiert

Opatentowany przez Ellermann Eurocon "kontener wysokiego napięcia" jest mobilny. Zgodnie z etykietą dołączoną do Red Boxx, jest to pojemnik o powierzchni 23 metrów kwadratowych i wadze 3530 kilogramów. Można go zamontować na półciężarówce i przetransportować na miejsce pożaru.

Sprawa jest prosta. Ustawia się go przed uszkodzonym samochodem, po czym otwiera się tylną klapę, aby wpuścić samochód. Jego obsługa za pomocą wyciągarki i specjalnie opracowanych siatek ratunkowych wykonanych z plastikowych pasów i stalowych linek wciąga auto. Woda transportowana w oddzielnym pojemniku jest następnie wlewana do środka. Na końcu płyny używane do chłodzenia pojazdu są pompowane w "kontrolowany sposób do pojemnika na towary niebezpieczne".

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥