Niemcy proponują rozwiązanie problemu pożarów samochodów elektrycznych

Pomysł zanurzenia płonącego pojazdu w gigantycznej wannie może początkowo wydawać się dziwny, ale jest to realne rozwiązanie zaproponowane przez niemiecką firmę Ellermann Eurocon.

Pomysł niemieckiej firmy ma być rozwiązaniem problemu pożarów samochodów elektrycznychPomysł niemieckiej firmy ma być rozwiązaniem problemu pożarów samochodów elektrycznych
Źródło zdjęć: © opensourcelab.dfki.de

Dobra, może to nie jest wanna w dosłownym znaczeniu, a pojemnik o nazwie Red Boxx, który zanurza akumulator zniszczonego przez pożar samochodu, aby go schłodzić i potencjalnie wyeliminować ryzyko ponownego zapłonu. Możliwość zwarcia i zapalenia się akumulatorów litowo-jonowych zasilających samochody elektryczne wydaje się dość duża. Może się to zdarzyć między innymi z powodu uszkodzenia ogniwa, przeładowania lub nadmiernego ciepła. Takie przypadki często poruszane są przez media w Stanach Zjednoczonych.

Neuer Container zum Löschen von E-Autos präsentiert

Opatentowany przez Ellermann Eurocon "kontener wysokiego napięcia" jest mobilny. Zgodnie z etykietą dołączoną do Red Boxx, jest to pojemnik o powierzchni 23 metrów kwadratowych i wadze 3530 kilogramów. Można go zamontować na półciężarówce i przetransportować na miejsce pożaru.

Sprawa jest prosta. Ustawia się go przed uszkodzonym samochodem, po czym otwiera się tylną klapę, aby wpuścić samochód. Jego obsługa za pomocą wyciągarki i specjalnie opracowanych siatek ratunkowych wykonanych z plastikowych pasów i stalowych linek wciąga auto. Woda transportowana w oddzielnym pojemniku jest następnie wlewana do środka. Na końcu płyny używane do chłodzenia pojazdu są pompowane w "kontrolowany sposób do pojemnika na towary niebezpieczne".

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie