Niemiecki gigant inwestuje w wodór. Liczy na duże zyski w następnych latach

Wodór zaczyna przyciągać coraz większą uwagę świata motoryzacyjnego. Bosch widzi potencjał w tym napędzie już od dłuższego czasu, lecz teraz planuje zwiększenie swoich inwestycji. Wszystko po to, by wygenerować większe zyski.

Wytwarzanie modułów wodorowych w zakładzie w FeuerbachWytwarzanie modułów wodorowych w zakładzie w Feuerbach
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bosch
Kamil Niewiński

Samochody wodorowe coraz częściej znajdują się w kręgu zainteresowań koncernów motoryzacyjnych. Oczywiście wiele można powiedzieć w tym kontekście o działaniach Toyoty - produkcyjny model Mirai, testy wodorowych ciężarówek, a także tworzenie aut wyścigowych zasilanych ciekłym (!) wodorem. Wiele w tej kategorii robi również między innymi Grupa Renault, VAG czy Stellantis.

Bardzo ważne są również firmy wykonujące kluczowe podzespoły. Jedną z nich jest Bosch, który bardzo mocno rozwija technologię ogniw wodorowych. To właśnie w ich wnętrzu zachodzi reakcja, w wyniku której powstaje energia elektryczna zdolna do zasilania samochodu wodorowego. Bosch rozpoczął swoje inwestycje w 2021 r., a już teraz produkuje swoje pierwsze ogniwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Mirai - piję wodę z wydechu

Obecny program, rozciągający się na lata 2021-2024, zakładał zainwestowanie 1,5 mld euro w tę technologię. Teraz wiadomo już, że inwestycja zostanie wydłużona do 2026 roku, a także dodatkowo dofinansowana. Tym samym do 2026 r. Bosch zainwestuje łącznie 2,5 mld euro w rozwiązania wodorowe. Do 2030 r. oczekuje za to wygenerowania sprzedaży na poziomie 5 mld euro.

Bosch skupia się na produkcji ogniw do ciężarówek - pilotażowym klientem ma być Nikola Corporation, a w planach jest stworzenie spółki joint venture z Daimlerem, który swoje wodorowe pojazdy ciężarowe wypuści na rynek w drugiej połowie obecnej dekady. Bosch nakłania również ustawodawców do szybszych działań - jego zdaniem technologia wodorowa zaczyna wyprzedzać prawo.

Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟