Nio wprowadza do Europy trzy nowe modele. Będą dostępne w subskrypcji

Chiński producent aut elektrycznych Nio rozpoczyna europejską ekspansję z trzema modelami: ET7, EL7 i ET5. Samochody będą oferowane w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji. Kuszą atrakcyjnym wyglądem i bogatym wyposażeniem.

Elektryczne auta NioElektryczne auta Nio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nio to firma, która zdobyła światową popularność dzięki nowatorskiemu podejściu do zasilania pojazdów elektrycznych. Na rodzimym rynku, w Chinach, klienci mogą korzystać ze stacji szybkiej wymiany akumulatorów będących alternatywą dla czasochłonnego ładowania.

W Europie Nio zamierza działać bardziej tradycyjnie. Przynajmniej na razie, o czym świadczą zapowiedzi dotyczące rozbudowy sieci ładowania - do końca 2023 roku w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji powstanie blisko 120 punktów Nio.

Jako pierwsza na rynek trafi limuzyna ET7, którą pierwsi klienci odbiorą jeszcze w październiku 2022 roku. Na początku przyszłego roku do gamy dołączy mniejsza limuzyna ET5 i SUV EL7, który w Chinach oferowany jest pod nazwą ES7. U nas zmieniono ją by uniknąć konfliktu z Audi (podobieństwo nazw do S7).

Nio EL7
Nio EL7 © Materiały prasowe

Każdy z modeli Nio poza wydajnym elektrycznym napędem ma wyróżniać się także inteligentnym, autorskim systemem Banyan, w skład którego wchodzą nie tylko rozbudowane multimedia czy możliwości łączności, ale i systemy wsparcia kierowcy i jazdy autonomicznej.

Równie nowoczesne jest podejście Nio do dystrybucji swoich pojazdów. Na wspomnianych wcześniej rynkach będą one dostępne w miesięcznej subskrypcji w cenie 999 euro za ET5, 1199 Euro za ET7 i 1299 euro w przypadku EL7. Cena zawiera wszelkie koszty dodatkowe takie jak ubezpieczenie czy serwis.

Czas pokaże czy chińskie elektryki przyjmą się na Starym Kontynencie. Jeśli odzew klientów z Niemiec czy Szwecji będzie pozytywny, producent zapewne rozważy również ekspansję na inne rynki.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne