Nio wprowadza do Europy trzy nowe modele. Będą dostępne w subskrypcji

Chiński producent aut elektrycznych Nio rozpoczyna europejską ekspansję z trzema modelami: ET7, EL7 i ET5. Samochody będą oferowane w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji. Kuszą atrakcyjnym wyglądem i bogatym wyposażeniem.

Elektryczne auta NioElektryczne auta Nio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nio to firma, która zdobyła światową popularność dzięki nowatorskiemu podejściu do zasilania pojazdów elektrycznych. Na rodzimym rynku, w Chinach, klienci mogą korzystać ze stacji szybkiej wymiany akumulatorów będących alternatywą dla czasochłonnego ładowania.

W Europie Nio zamierza działać bardziej tradycyjnie. Przynajmniej na razie, o czym świadczą zapowiedzi dotyczące rozbudowy sieci ładowania - do końca 2023 roku w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji powstanie blisko 120 punktów Nio.

Jako pierwsza na rynek trafi limuzyna ET7, którą pierwsi klienci odbiorą jeszcze w październiku 2022 roku. Na początku przyszłego roku do gamy dołączy mniejsza limuzyna ET5 i SUV EL7, który w Chinach oferowany jest pod nazwą ES7. U nas zmieniono ją by uniknąć konfliktu z Audi (podobieństwo nazw do S7).

Nio EL7
Nio EL7 © Materiały prasowe

Każdy z modeli Nio poza wydajnym elektrycznym napędem ma wyróżniać się także inteligentnym, autorskim systemem Banyan, w skład którego wchodzą nie tylko rozbudowane multimedia czy możliwości łączności, ale i systemy wsparcia kierowcy i jazdy autonomicznej.

Równie nowoczesne jest podejście Nio do dystrybucji swoich pojazdów. Na wspomnianych wcześniej rynkach będą one dostępne w miesięcznej subskrypcji w cenie 999 euro za ET5, 1199 Euro za ET7 i 1299 euro w przypadku EL7. Cena zawiera wszelkie koszty dodatkowe takie jak ubezpieczenie czy serwis.

Czas pokaże czy chińskie elektryki przyjmą się na Starym Kontynencie. Jeśli odzew klientów z Niemiec czy Szwecji będzie pozytywny, producent zapewne rozważy również ekspansję na inne rynki.

Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟