Nio wprowadza do Europy trzy nowe modele. Będą dostępne w subskrypcji
Chiński producent aut elektrycznych Nio rozpoczyna europejską ekspansję z trzema modelami: ET7, EL7 i ET5. Samochody będą oferowane w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji. Kuszą atrakcyjnym wyglądem i bogatym wyposażeniem.
11.10.2022 | aktual.: 11.10.2022 12:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nio to firma, która zdobyła światową popularność dzięki nowatorskiemu podejściu do zasilania pojazdów elektrycznych. Na rodzimym rynku, w Chinach, klienci mogą korzystać ze stacji szybkiej wymiany akumulatorów będących alternatywą dla czasochłonnego ładowania.
W Europie Nio zamierza działać bardziej tradycyjnie. Przynajmniej na razie, o czym świadczą zapowiedzi dotyczące rozbudowy sieci ładowania - do końca 2023 roku w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji powstanie blisko 120 punktów Nio.
Jako pierwsza na rynek trafi limuzyna ET7, którą pierwsi klienci odbiorą jeszcze w październiku 2022 roku. Na początku przyszłego roku do gamy dołączy mniejsza limuzyna ET5 i SUV EL7, który w Chinach oferowany jest pod nazwą ES7. U nas zmieniono ją by uniknąć konfliktu z Audi (podobieństwo nazw do S7).
Każdy z modeli Nio poza wydajnym elektrycznym napędem ma wyróżniać się także inteligentnym, autorskim systemem Banyan, w skład którego wchodzą nie tylko rozbudowane multimedia czy możliwości łączności, ale i systemy wsparcia kierowcy i jazdy autonomicznej.
Równie nowoczesne jest podejście Nio do dystrybucji swoich pojazdów. Na wspomnianych wcześniej rynkach będą one dostępne w miesięcznej subskrypcji w cenie 999 euro za ET5, 1199 Euro za ET7 i 1299 euro w przypadku EL7. Cena zawiera wszelkie koszty dodatkowe takie jak ubezpieczenie czy serwis.
Czas pokaże czy chińskie elektryki przyjmą się na Starym Kontynencie. Jeśli odzew klientów z Niemiec czy Szwecji będzie pozytywny, producent zapewne rozważy również ekspansję na inne rynki.