Nissan Hyper Force to elektryczny następca Nissana GT-R. Tylko o wiele mocniejszy

Dziś z samego rana (naszego czasu) podczas Japan Mobility Show, Nissan zaprezentował swój topowy model koncepcyjny o nazwie Hyper Force. Auto o niezwykłych osiągach jest "finałem" prezentowanej wcześniej serii konceptów z rodziny Force.

Nissan Hyper Force ConceptNissan Hyper Force Concept
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński

Koncepty Nissana są odzwierciedleniem tego, co marka ma oferować w przyszłości. Nissan Hyper Force to w pełni elektryczny supersamochód o niezwykłych osiągach, który ma zapewniać najwyższą przyjemność z jazdy, a jednocześnie zapewniać wysoką wydajność oraz komfort w codziennym użytkowaniu.

Do napędzania posłużono się akumulatorem idealnie rozłożonym w samochodzie pod kątem przyczepności dla każdego z kół oraz silnikami o łącznej mocy 1360 KM. Każde z kół jest sterowane oddzielnie, a ogromny docisk aerodynamiczny ma łamać prawa fizyki i niwelować skutki wysokiej masy. Choć samo nadwozie wykonano z kompozytu węglowego.

Nissan Hyper Force Concept
Nissan Hyper Force Concept © Licencjodawca

Auto wygląda obłędnie, ale też jest kontynuacją linii GT-R, choć sam producent nie wspomniał o tym w komunikacie prasowym. Całość opracowano wspólnie z projektantami firmy NISMO. Pełnymi garściami czerpano przy tym ze świata wyścigów i m.in.. zastosowano dwupoziomowy dyfuzor.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nissan Townstar - jazda za grosze?

Samochód ma dwa tryby jazdy: R - wyścigowy oraz GT – drogowy. Wnętrze wygląda jak kabiny samochodów z filmów SF na temat odległej przyszłości. Całość jest podświetlana i zmienia swój kształt zależnie od wybranego trybu jazdy, a kierowca dostaje najważniejsze informacje w postaci grafik opracowany przez firmę Polyphony Digital Inc – to ta, która zajmuje się produkcją gry Gran Turismo.

Nissan Hyper Force Concept w trybie R
Nissan Hyper Force Concept w trybie R
Nissan Hyper Force Concept w trybie GT
Nissan Hyper Force Concept w trybie GT

Cztery ekrany satelitarne umieszczone wokół kierownicy wyświetlają informacje o przyczepności i temperaturę opon, ciśnienie powietrza, temperaturę tarcz hamulcowych, rozkład mocy i inne dane przydatne w czasie sportowej jazdy. W trybie GT zamiast tego, kierowca dostaje możliwość ustawienia klimatyzacji, systemu audio, zawieszenia i stabilizatora. To pierwszy samochód na świecie z aktywnymi stabilizatorami, sterowanymi z poziomu kokpitu.

W Nissanie Hyper Force zastosowana jest też technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR), które umożliwiają jazdę zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Po zatrzymaniu pojazdu kierowca może skorzystać ze specjalnego kasku ze ślepymi wizjerami dla VR, który umożliwia korzystanie z gier. Używając szkieletowych wizjerów dla AR, kierowca może rywalizować z własnymi cyfrowymi "duchami", znajomych, a nawet zawodowych kierowców wyścigowych na torze w świecie rzeczywistym.

  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept w trybie R
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept w trybie GT
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
[1/25] Nissan Hyper Force Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇