Nissan Hyper Force to elektryczny następca Nissana GT-R. Tylko o wiele mocniejszy

Dziś z samego rana (naszego czasu) podczas Japan Mobility Show, Nissan zaprezentował swój topowy model koncepcyjny o nazwie Hyper Force. Auto o niezwykłych osiągach jest "finałem" prezentowanej wcześniej serii konceptów z rodziny Force.

Nissan Hyper Force ConceptNissan Hyper Force Concept
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński

Koncepty Nissana są odzwierciedleniem tego, co marka ma oferować w przyszłości. Nissan Hyper Force to w pełni elektryczny supersamochód o niezwykłych osiągach, który ma zapewniać najwyższą przyjemność z jazdy, a jednocześnie zapewniać wysoką wydajność oraz komfort w codziennym użytkowaniu.

Do napędzania posłużono się akumulatorem idealnie rozłożonym w samochodzie pod kątem przyczepności dla każdego z kół oraz silnikami o łącznej mocy 1360 KM. Każde z kół jest sterowane oddzielnie, a ogromny docisk aerodynamiczny ma łamać prawa fizyki i niwelować skutki wysokiej masy. Choć samo nadwozie wykonano z kompozytu węglowego.

Nissan Hyper Force Concept
Nissan Hyper Force Concept © Licencjodawca

Auto wygląda obłędnie, ale też jest kontynuacją linii GT-R, choć sam producent nie wspomniał o tym w komunikacie prasowym. Całość opracowano wspólnie z projektantami firmy NISMO. Pełnymi garściami czerpano przy tym ze świata wyścigów i m.in.. zastosowano dwupoziomowy dyfuzor.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nissan Townstar - jazda za grosze?

Samochód ma dwa tryby jazdy: R - wyścigowy oraz GT – drogowy. Wnętrze wygląda jak kabiny samochodów z filmów SF na temat odległej przyszłości. Całość jest podświetlana i zmienia swój kształt zależnie od wybranego trybu jazdy, a kierowca dostaje najważniejsze informacje w postaci grafik opracowany przez firmę Polyphony Digital Inc – to ta, która zajmuje się produkcją gry Gran Turismo.

Nissan Hyper Force Concept w trybie R
Nissan Hyper Force Concept w trybie R
Nissan Hyper Force Concept w trybie GT
Nissan Hyper Force Concept w trybie GT

Cztery ekrany satelitarne umieszczone wokół kierownicy wyświetlają informacje o przyczepności i temperaturę opon, ciśnienie powietrza, temperaturę tarcz hamulcowych, rozkład mocy i inne dane przydatne w czasie sportowej jazdy. W trybie GT zamiast tego, kierowca dostaje możliwość ustawienia klimatyzacji, systemu audio, zawieszenia i stabilizatora. To pierwszy samochód na świecie z aktywnymi stabilizatorami, sterowanymi z poziomu kokpitu.

W Nissanie Hyper Force zastosowana jest też technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR), które umożliwiają jazdę zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Po zatrzymaniu pojazdu kierowca może skorzystać ze specjalnego kasku ze ślepymi wizjerami dla VR, który umożliwia korzystanie z gier. Używając szkieletowych wizjerów dla AR, kierowca może rywalizować z własnymi cyfrowymi "duchami", znajomych, a nawet zawodowych kierowców wyścigowych na torze w świecie rzeczywistym.

  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept w trybie R
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept w trybie GT
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
[1/25] Nissan Hyper Force Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku