Novitec podkręcił Ferrari SF90 do ponad 1100 KM. Wygląd też się zmienił

Tuning supersamochodów nie jest łatwym zadaniem - jak poprawić coś, co w założeniu ma być jeżdżącą doskonałością? Firma Novitec od lat udowadnia jednak, że nigdy nie jest tak dobrze, by nie mogło być lepiej. Spójrzcie tylko na to SF90.

Ferrari SF90 NovitecFerrari SF90 Novitec
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Novitec
Aleksander Ruciński

Już na pierwszy rzut oka widać, że nie jest to zwykłe ferrari. Pakiet aerodynamiczny wykonany z włókna węglowego nadaje włoskiemu superautu jeszcze bardziej agresywnej prezencji. Przy tym - jak twierdzi tuner - poprawia również docisk przy wyższych prędkościach.

Nie sposób nie zwrócić uwagi na 21-calowe felgi dostarczone przez firmę Vossen i ubrane w sportowe opony o szerokości 255 mm z przodu i 325 mm z tyłu. A co z wnętrzem? Tu jest spore pole do popisu dla klientów. Przedstawiciele Noviteca stwierdzają jedynie, że alcantara w kabinie może przybrać niemalże dowolne barwy.

Ferrari SF90 Novitec
Ferrari SF90 Novitec © Materiały prasowe | Novitec

Najwięcej i tak jednak dzieje się pod tylną klapą. Umieszczone tam, 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem już w serii nie daje powodów do narzekań. Tym bardziej, że jest wspomagane dodatkowym silnikiem elektrycznym działającym w systemie plug-in.

Standardowo owocuje to mocą 985 KM. Novitec dzięki nowemu układowi wydechowemu i oprogramowaniu zwiększył jednak tę wartość do ponad 1100 KM. Dodatkowa moc wpłynęła oczywiście na poprawę osiągów - teraz sprint do setki trwa 2,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.

Tuner nie zdradza kosztu przeprowadzonych modyfikacji. Biorąc jednak pod uwagę wartość samej bazy, potencjalnym klientom raczej i tak nie zrobi to różnicy.

  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
  • Ferrari SF90 Novitec
[1/12] Ferrari SF90 Novitec Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Novitec
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy