Nowa marka samochodów w Polsce. Seres będzie dostępny już od września

Pojawienie się nowej marki motoryzacyjnej w Polsce to nie lada wydarzenie. Sprawa jest tym bardziej interesująca, że mówimy tu o chińskim producencie, który chce oferować wyłącznie samochody elektryczne. Oto co znajdziemy w ofercie.

Tak prezentuje się pierwszy crossover marki SERESTak prezentuje się pierwszy crossover marki SERES
Źródło zdjęć: © mat. prasowe SERES
Mateusz Lubczański

Samochody mają być dostępne w Polsce już od 7 września 2021 roku. Za ich import – zarówno marki Seres, jak i Yutong – odpowiada firma Busnex, obsługująca Polskę i kraje bałtyckie. SERES 3, bo takie auto wyjedzie na polskie drogi, odnotował już debiut na Litwie.

SERES 3 to na razie jedyny model w polskiej ofercie
SERES 3 to na razie jedyny model w polskiej ofercie © mat. prasowe SERES

Marka Seres powstała jako SF Motors w 2016 roku w Californii, ale to część chińskiego Chongquing Sokon Group. Głównym doradcą został w 2016 roku Martin Eberhard, który zakładał znaną Teslę. Firma może też pochwalić się współpracą przy napędach z marką Huawei, która sprzedaje samochody Seres w swoich salonach. Plotki stwierdzają, że Huawei miał chrapkę na zakup całej firmy motoryzacyjnej.

Przejdźmy jednak do oferty. Seres 3 to elektryczny crossover o długości 4,3 m. Ma akumulator o pojemności 53 kWh (to raczej rynkowa średnia). Ogniwo to bezkobaltowa konstrukcja litowo-żelazowo-fosforanowa (LiFEPO4). Silnik generuje 162 KM. Producent informuje o zasięgu wynoszącym 405 km, ale mierzonym w niezbyt realistycznym i przestarzałym cyklu NEDC. Podano też czas ładowania wynoszący 30 minut, ale nie wskazano maksymalnej mocy, jaką może przyjąć Seres 3.

Seres 3 ma kosztować 37 tys. euro (167 tys. zł). Samochody objęte są 5-letnią gwarancją, a akumulatory 8-letnią (lub do 120 tys. km).

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne