Nowa marka samochodów w Polsce. Seres będzie dostępny już od września

Pojawienie się nowej marki motoryzacyjnej w Polsce to nie lada wydarzenie. Sprawa jest tym bardziej interesująca, że mówimy tu o chińskim producencie, który chce oferować wyłącznie samochody elektryczne. Oto co znajdziemy w ofercie.

Tak prezentuje się pierwszy crossover marki SERESTak prezentuje się pierwszy crossover marki SERES
Źródło zdjęć: © mat. prasowe SERES
Mateusz Lubczański

Samochody mają być dostępne w Polsce już od 7 września 2021 roku. Za ich import – zarówno marki Seres, jak i Yutong – odpowiada firma Busnex, obsługująca Polskę i kraje bałtyckie. SERES 3, bo takie auto wyjedzie na polskie drogi, odnotował już debiut na Litwie.

SERES 3 to na razie jedyny model w polskiej ofercie
SERES 3 to na razie jedyny model w polskiej ofercie © mat. prasowe SERES

Marka Seres powstała jako SF Motors w 2016 roku w Californii, ale to część chińskiego Chongquing Sokon Group. Głównym doradcą został w 2016 roku Martin Eberhard, który zakładał znaną Teslę. Firma może też pochwalić się współpracą przy napędach z marką Huawei, która sprzedaje samochody Seres w swoich salonach. Plotki stwierdzają, że Huawei miał chrapkę na zakup całej firmy motoryzacyjnej.

Przejdźmy jednak do oferty. Seres 3 to elektryczny crossover o długości 4,3 m. Ma akumulator o pojemności 53 kWh (to raczej rynkowa średnia). Ogniwo to bezkobaltowa konstrukcja litowo-żelazowo-fosforanowa (LiFEPO4). Silnik generuje 162 KM. Producent informuje o zasięgu wynoszącym 405 km, ale mierzonym w niezbyt realistycznym i przestarzałym cyklu NEDC. Podano też czas ładowania wynoszący 30 minut, ale nie wskazano maksymalnej mocy, jaką może przyjąć Seres 3.

Seres 3 ma kosztować 37 tys. euro (167 tys. zł). Samochody objęte są 5-letnią gwarancją, a akumulatory 8-letnią (lub do 120 tys. km).

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie