Nowe gigafabryki Volkswagena. Zagwarantują spokój na pięć następnych lat

Volkswagen prowadzi obecnie szereg inwestycji na całym Starym Kontynencie. Trzy superfabryki w Niemczech, Szwecji i Hiszpanii mają dać koncernowi zaspokojenie swoich potrzeb co najmniej do 2028 roku.

Rozpoczęcie prac nad fabryką Volkswagena w WalencjiRozpoczęcie prac nad fabryką Volkswagena w Walencji
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Volkswagen prowadzi obecnie bardzo szeroko zakrojoną ofensywę w sektorze elektromobilności. Poza faktem, iż cały czas pojawiają się nowe modele z serii ID, Niemcy przeprowadzają również ogromne inwestycje w swoją infrastrukturę. Imponującym projektem są gigafabryki mające produkować baterie do aut elektrycznych. Volkswagen zbliża się obecnie do półmetka całego procesu.

Placówki w niemieckim Salzgitter i szwedzka fabryka tworzona we współpracy z firmą Northvolt to dwa z trzech istotnych projektów, które zaplanowane zostały przez Volkswagena. Obecnie tworzony jest również trzeci zakład w hiszpańskiej Walencji, a wszystkie trzy fabryki mają rozpocząć produkcję akumulatorów do 2026 roku. Niemcy będą mieli więc pod swoimi skrzydłami trzy ogromne centra produkcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vlog: VW ID.4 i jego realny zasięg, czyli sprawdziłem to auto na trasie

Volkswagen zapewnia, że już funkcjonujące fabryki oraz te, które są obecnie tworzone bez problemu zaspokoją wszystkie ich potrzeby do końca 2028 roku. W teorii wydaje się to komfortowym marginesem, lecz w planach Volkswagena jest stworzenie łącznie aż sześciu obiektów tego typu. Wszystko po to, by finalnie osiągnąć pułap produkcji baterii na poziomie 240 GWh.

Volkswagen ma w planach rozpocząć budowę nowej fabryki w okolicach 2025 roku. ANEurope informuje, że na ten moment koncern nie spieszy się z wyznaczaniem lokalizacji na kolejne zakłady. Niemcy dają sobie najpierw czas na dokończenie bieżących inwestycji, a także na obserwowanie sytuacji w Stanach Zjednoczonych, gdzie również pragną oni stworzyć swoje centra.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie