Nowe gigafabryki Volkswagena. Zagwarantują spokój na pięć następnych lat

Volkswagen prowadzi obecnie szereg inwestycji na całym Starym Kontynencie. Trzy superfabryki w Niemczech, Szwecji i Hiszpanii mają dać koncernowi zaspokojenie swoich potrzeb co najmniej do 2028 roku.

Rozpoczęcie prac nad fabryką Volkswagena w WalencjiRozpoczęcie prac nad fabryką Volkswagena w Walencji
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Volkswagen prowadzi obecnie bardzo szeroko zakrojoną ofensywę w sektorze elektromobilności. Poza faktem, iż cały czas pojawiają się nowe modele z serii ID, Niemcy przeprowadzają również ogromne inwestycje w swoją infrastrukturę. Imponującym projektem są gigafabryki mające produkować baterie do aut elektrycznych. Volkswagen zbliża się obecnie do półmetka całego procesu.

Placówki w niemieckim Salzgitter i szwedzka fabryka tworzona we współpracy z firmą Northvolt to dwa z trzech istotnych projektów, które zaplanowane zostały przez Volkswagena. Obecnie tworzony jest również trzeci zakład w hiszpańskiej Walencji, a wszystkie trzy fabryki mają rozpocząć produkcję akumulatorów do 2026 roku. Niemcy będą mieli więc pod swoimi skrzydłami trzy ogromne centra produkcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vlog: VW ID.4 i jego realny zasięg, czyli sprawdziłem to auto na trasie

Volkswagen zapewnia, że już funkcjonujące fabryki oraz te, które są obecnie tworzone bez problemu zaspokoją wszystkie ich potrzeby do końca 2028 roku. W teorii wydaje się to komfortowym marginesem, lecz w planach Volkswagena jest stworzenie łącznie aż sześciu obiektów tego typu. Wszystko po to, by finalnie osiągnąć pułap produkcji baterii na poziomie 240 GWh.

Volkswagen ma w planach rozpocząć budowę nowej fabryki w okolicach 2025 roku. ANEurope informuje, że na ten moment koncern nie spieszy się z wyznaczaniem lokalizacji na kolejne zakłady. Niemcy dają sobie najpierw czas na dokończenie bieżących inwestycji, a także na obserwowanie sytuacji w Stanach Zjednoczonych, gdzie również pragną oni stworzyć swoje centra.

Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀