Porsche E-Performance Day© Materiały prasowe | Porsche

Nowe Porsche Macan, Taycan i elektryczna wyścigówka na torze: szukam sportu w elektrykach

Mariusz Zmysłowski
25 października 2024

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Uśmiech jednego z inżynierów Porsche. Trochę szyderczy. Nie zapomnę go. Był częścią odpowiedzi na moje pytanie o to, czy nie obawiają się konkurowania z Teslą przy pomocy auta, które wtedy jeszcze nosiło nazwę Mission E. Wypowiedział wtedy słowa, które teraz zweryfikuję lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej. Bo jestem na torze, a w rękach mam kluczyki do elektrycznych aut Porsche.

W maju 2018 roku Porsche jeszcze nie ujawniło, że samochód, który ma być w Zuffenhausen mieczem przeciwko Tesli Model S, ale i wielu konkurentom, o których wtedy jeszcze się nie mówiło, będzie nazywał się Taycan. Ciągle był to koncept Mission E. By dowiedzieć się o nim więcej, szedłem niemal niekończącymi się korytarzami, głęboko w podziemiach sztutgarckiej centrali marki, by na końcu móc zadać pytania, które wtedy były jak najbardziej wskazane.

Inżynier Porsche spytany o stawienie czoła Tesli Modelowi S odpowiedział z jednej strony zachowawczo, z drugiej – jego uśmiech mówił więcej, niż mógł wyrazić słowami. Powiedział wtedy: "sami się wkrótce przekonacie (dziennikarze – przyp. red.), że Mission E będzie prawdziwym Porsche, a nie one hit wonderem, który po prostu dobrze przyspiesza".

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.