Nowy Nissan Note debiutuje w Japonii. Na razie tylko z nietypową hybrydą

Nissan oficjalnie pochwalił się trzecią już generacją modelu Note. Auto straciło nieco dotychczasowego charakteru przybierając raczej linie kompaktu, niż minivana. Wygląda naprawdę nieźle, a pod atrakcyjnym nadwoziem skrywa nowoczesny napęd, w którym silnik spalinowy jest tylko dodatkiem.

Nowy Note prezentuje się znacznie dynamiczniej, niż poprzednik.Nowy Note prezentuje się znacznie dynamiczniej, niż poprzednik.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Note upodobnił się do pozostałych modeli Nissana. Wygląda jak mieszanka Micry i Leafa. Trzeba przyznać, że to całkiem niezłe połączenie charakteryzujące się przede wszystkim nowoczesną atrapą chłodnicy w kształcie litery V i szerokimi, tylnymi światłami połączonymi czarną listwą.

Linia boczna prezentuje się dość dynamicznie, a to za sprawą wysoko poprowadzonej linii okien i masywnych nadkoli, a jeszcze lepiej wygląda wnętrze. Kabina zaskakuje szerokim i wysoko poprowadzonym tunelem środkowym z selektorem przełożeń automatycznej przekładni. Oczywiście nie zabrakło też ekranów - jeden zastąpił wskaźniki, a drugi odpowiada za multimedia.

Mimo to Nissan pozostawił sporo klasycznych przycisków, co powinno spodobać się tradycjonalistom. Producent nie ukrywa jednak, że auto jest skierowane raczej dla młodszych klientów. Świadczy o tym odważna kolorystyka z 13 barwami do wyboru i duża liczba gadżetów na pokładzie.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Poza systemami wsparcia kierowcy ProPilot znajdziemy tu również kamery 360 stopni i tempomat regulujący prędkość zgodnie ze wskazaniami na znakach i nawigacją. Najciekawszy jest jednak napęd w postaci hybrydy silnika spalinowego i elektrycznego.

W przeciwieństwie jednak do większości konkurentów, jednostka spalinowa o pojemności 1,2 litra odpowiada tu wyłącznie za ładowanie baterii, która następnie zasila silnik elektryczny. To rozwiązanie znane już chociażby z Opla Ampery.

Japończycy mają też w planach w pełni elektryczne wydanie, które dołączy do oferty później. Jak dotąd wiadomo, że ma bazować na dwóch silnikach - po jednym na każdą z osi. Na razie auto zadebiutowało wyłącznie w rodzimej Japonii. Na chwilę obecną nie wiemy czy i ewentualnie kiedy trafi do Europy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem