Nowy SUV z Chin wjeżdża do Europy. Cena ma być kusząca

Chiński koncern BYD zapowiedział, że już w lutym uzupełni europejską gamę o nowy model Atto 2. Miejski SUV ma być pozycjonowany poniżej kompaktowego Atto 3. Niestety napęd nie wszystkim przypadnie do gustu.

BYD Atto 2BYD Atto 2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Aleksander Ruciński

Atto 2 to elektryk mierzący 4,31 metra długości, 1,83 metra szerokości i 1,68 metra wysokości. W kabinie pomieści pięć osób i 400 litrów bagażu. Ma być konkurentem takich modeli jak Peugeot e-2008, Renault R4 czy Ford Puma Electric.

Chiński producent zdecydował się na zastosowanie silnika o mocy 174 KM zasilanego akumulatorem o pojemności 45,1 kWh. Takie parametry mają przełożyć się na niezłe osiągi i do 312 km zasięgu na jednym ładowaniu.

Co ciekawe, Atto 2 jest kolejnym modelem BYD, w którym bateria stanowi integralną część nadwozia, pozytywnie wpływając na sztywność strukturalną konstrukcji i przestronność w kabinie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Z zewnątrz model nie wyróżnia się niczym szczególnym. Design można określić jako mocno zachowawczy. Nieco więcej dzieje się w kabinie, w której króluje 15,6-calowy wyświetlacz, który tradycyjnie dla BYD można ustawić pionowo lub poziomo.

Chińczycy obiecują, że samochód będzie "przystępny cenowo". Nieoficjalnie mówi się o około 24 tys. euro za bazowe wydanie. Więcej szczegółów powinniśmy poznać za kilka miesięcy.

  • BYD Atto 2
  • BYD Atto 2
  • BYD Atto 2
  • BYD Atto 2
[1/4] BYD Atto 2 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BYD
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach