Opel zaprezentował nowego Combo-e Life. Przejedzie 280 km na jednym ładowaniu

Marka z Rüsselheim, po zaopatrzeniu gamy miejskim oraz średniej wielkości dostawczaków w elektryczne napędy, teraz wzięła na tapet swojego kombivana. Chociaż do wyboru jest tylko jeden silnik i jeden rodzaj akumulatora, możliwości konfiguracyjne nadwozia i wyposażenia wciąż są szerokie.

Opel Combo-e LifeOpel Combo-e Life
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Opel
Filip Buliński

Gama elektrycznych modeli u Opla robi się coraz silniejsza. Do Corsy-e, Mokki-e, Vivaro-e oraz Zafiry-e dołącza teraz Combo-e. Jednocześnie Opel jako jeden z pierwszych zaprezentował elektryczną odmianę kombivanowego rodzeństwa PSA.

Z zewnątrz trudno poznać po nim bezemisyjną duszę, poza plakietką modelową oraz brakiem wydechu. Combo-e został wyposażony w ten sam napęd elektryczny, co pozostałe modele – pracuje tu 136-konny silnik o maksymalnym momencie obrotowym równym 260 Nm. Pozwala mu to osiągnąć setkę w 11,2 sekundy i rozpędzić maksymalnie do 130 km/h.

Opel Combo-e Life
Opel Combo-e Life © fot. mat. prasowe/Opel

Producent przewidział tylko jeden rodzaj baterii do Combo-e. Kierowca ma do dyspozycji akumulator o pojemności 50 kWh, co pozwala na przejechanie 280 km według cyklu WLTP. Opel jest w stanie przyjąć prąd o mocy nawet 100 kW, dzięki czemu pojemność 80 proc. uzyskiwana jest po 30 minutach ładowania. Na pokładzie znajduje się też 2-stopniowy układ odzyskiwania energii podczas hamowania.

Podobnie jak w wersji spalinowej, Combo-e będzie do wyboru z krótkim lub długim rozstawem osi (kolejno 4,4 i 4,75 m) w wersji 5- lub 7-osobowej. Co najważniejsze, bateria została umieszczona w podłodze, między przednią i tylną osią, dzięki czemu nie narusza przestrzeni kabiny pasażerskiej. Bez zmian pozostał też kufer – w krótszej wersji ma on wciąż pojemność 597 litrów, a dłuższej – 850 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń wartości te urosną do poziomu kolejno 2126 i 2693. Jeśli jednak wciąż wam mało, możliwe jest także złożenie oparcia fotela pasażera z przodu.

Opel Combo-e Life
Opel Combo-e Life © fot. mat. prasowe/Opel

Opel chwali się też, że Combo-e może pociągnąć przyczepę o masie do 750 kg, co jest jednym z najlepszych wyników w klasie. Dodatkowo, za dopłatą dostępny będzie też system stabilizacji przyczepy. Podobnie też jak wersja spalinowa, model będzie dysponował szeregiem asystentów bezpieczeństwa czy możliwością zintegrowania smartfona z Android Auto i Apple Car Play.

Opel Combo-e ma pojawić się w salonach jesienią tego roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀