Opel zaprezentował nowego Combo-e Life. Przejedzie 280 km na jednym ładowaniu

Marka z Rüsselheim, po zaopatrzeniu gamy miejskim oraz średniej wielkości dostawczaków w elektryczne napędy, teraz wzięła na tapet swojego kombivana. Chociaż do wyboru jest tylko jeden silnik i jeden rodzaj akumulatora, możliwości konfiguracyjne nadwozia i wyposażenia wciąż są szerokie.

Opel Combo-e LifeOpel Combo-e Life
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Opel
Filip Buliński

Gama elektrycznych modeli u Opla robi się coraz silniejsza. Do Corsy-e, Mokki-e, Vivaro-e oraz Zafiry-e dołącza teraz Combo-e. Jednocześnie Opel jako jeden z pierwszych zaprezentował elektryczną odmianę kombivanowego rodzeństwa PSA.

Z zewnątrz trudno poznać po nim bezemisyjną duszę, poza plakietką modelową oraz brakiem wydechu. Combo-e został wyposażony w ten sam napęd elektryczny, co pozostałe modele – pracuje tu 136-konny silnik o maksymalnym momencie obrotowym równym 260 Nm. Pozwala mu to osiągnąć setkę w 11,2 sekundy i rozpędzić maksymalnie do 130 km/h.

Opel Combo-e Life
Opel Combo-e Life © fot. mat. prasowe/Opel

Producent przewidział tylko jeden rodzaj baterii do Combo-e. Kierowca ma do dyspozycji akumulator o pojemności 50 kWh, co pozwala na przejechanie 280 km według cyklu WLTP. Opel jest w stanie przyjąć prąd o mocy nawet 100 kW, dzięki czemu pojemność 80 proc. uzyskiwana jest po 30 minutach ładowania. Na pokładzie znajduje się też 2-stopniowy układ odzyskiwania energii podczas hamowania.

Podobnie jak w wersji spalinowej, Combo-e będzie do wyboru z krótkim lub długim rozstawem osi (kolejno 4,4 i 4,75 m) w wersji 5- lub 7-osobowej. Co najważniejsze, bateria została umieszczona w podłodze, między przednią i tylną osią, dzięki czemu nie narusza przestrzeni kabiny pasażerskiej. Bez zmian pozostał też kufer – w krótszej wersji ma on wciąż pojemność 597 litrów, a dłuższej – 850 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń wartości te urosną do poziomu kolejno 2126 i 2693. Jeśli jednak wciąż wam mało, możliwe jest także złożenie oparcia fotela pasażera z przodu.

Opel Combo-e Life
Opel Combo-e Life © fot. mat. prasowe/Opel

Opel chwali się też, że Combo-e może pociągnąć przyczepę o masie do 750 kg, co jest jednym z najlepszych wyników w klasie. Dodatkowo, za dopłatą dostępny będzie też system stabilizacji przyczepy. Podobnie też jak wersja spalinowa, model będzie dysponował szeregiem asystentów bezpieczeństwa czy możliwością zintegrowania smartfona z Android Auto i Apple Car Play.

Opel Combo-e ma pojawić się w salonach jesienią tego roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki