Dwa auta dostały napęd hybrydowy i silnik 1.2 PureTech po zmianach

Koncern Stellantis rozszerza swoją ofertę wersji hybrydowych o kolejne dwa modele, dodając Corsę i Grandlanda X. Oba auta dostały nowy dla marki Opel napęd hybrydowy o napięciu 48 woltów z silnikiem 1.2 PureTech po modyfikacji.

Opel CorsaOpel Corsa
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Opel Automobile GmbH
Marcin Łobodziński

System hybrydowy z akumulatorem litowo-jonowym pracuje pod napięciu 48 V. Silnik elektryczny o mocy 28 KM wspomaga napęd spalinowy, który daje zmodyfikowany silnik 1.2 PureTech z łańcuchowym napędem rozrządu. Nie jest to jednak ani typowa klasyczna wysokonapięciowa hybryda HEV (jak w Toyocie), ani też klasyczna miękka hybryda typu mild hybrid, ponieważ umożliwia jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym z wyłączonym silnikiem spalinowym.

To rozwiązanie podobne do tego, jakie zastosowano w Alfie Romeo Tonale. Jak zapewnia producent, w mieście można pokonać do 50 proc. dystansu bez udziału silnika spalinowego, a podczas jazdy na trasie przejechać bezemisyjnie około kilometra.

Dzieje się tak dlatego, że silnik elektryczny umieszczono w sześciobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej, a nie jak w klasycznych miękkich hybrydach bezpośrednio przy silniku spalinowym, połączonym paskiem zębatym. Dzięki temu może on bezpośrednio — bez pośrednictwa silnika spalinowego — napędzać auto.

W Corsie klienci do wyboru mają dwa poziomy mocy napędu — 100 i 136 KM. Model opisany w cenniku jako 1.2 Turbo Hybrid eDC6 kosztuje od 98 400 zł. Grandland X z takim napędem kosztuje od 159 400 zł, ale tu nie ma wyboru mocy – tylko 136 KM.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem