Peugeot e-208 i e-2008 z większym zasięgiem. Wiemy, kiedy trafią do oferty

Peugeot wchodzi w 2022 rok ze zmianami w gamie swoich elektrycznych modeli. Dzięki kilku poprawkom technicznym e-208 i e-2008 pokonają teraz znacznie więcej kilometrów na jednym ładowaniu.

Elektryczne peugeoty teraz zajadą dalejElektryczne peugeoty teraz zajadą dalej
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Do 25 kilometrów dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, a w rzeczywistej eksploatacji jeszcze więcej - możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym Peugeota. Jak udało się tego dokonać?

Modele e-208 i e-2008 na rok modelowy 2022 dostaną ten sam napęd co dotychczas. Mowa o 136-konnym silniku elektrycznym i akumulatorze o pojemności 50 kWh. Zamiast na napędzie skupiono się więc na innych elementach mających wpływ na zasięg.

Pierwszym z nich są opony o klasie energetycznej A+ oznaczającej wyjątkowo niskie opory toczenia. Przy okazji zastosowano też nowe przełożenie przekładni redukcyjnej, optymalizujące zasięg podczas jazdy z większymi prędkościami.

Ostatnia, chyba najważniejsza zmiana to zoptymalizowany system klimatyzacji i ogrzewania, który zyskał dodatkowy czujnik wilgotności zainstalowany nad przednią szybą. Rozwiązanie to pozwala na uzyskanie optymalnej skuteczności energetycznej w każdych warunkach, zmniejszając zapotrzebowanie na prąd czerpany z akumulatora.

O tym, czy zastosowane modyfikacje faktycznie mają zbawienny wpływ na zasięg, będziemy mogli przekonać się już w pierwszym kwartale 2022 roku, kiedy to zaktualizowane modele trafią do salonów.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie