Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje odwagi.

Tanio nie jestTanio nie jest
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

PSE to skrót od Peugeot Sport Engineered - ta nazwa pasuje topowej wersji 508 jak nic innego. Francuzi nie ukrywają bowiem, że zależało im na stworzeniu maksymalnie emocjonującego auta o ponadprzeciętnych osiągach. I chyba się udało - 508 PSE może pochwalić się hybrydowym napędem typu plug-in generującym 360 KM mocy i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dzięki szybkiej, automatycznej przekładni i napędowi na 4 koła sprint do setki trwa tylko 5,2 s. Prędkość maksymalna została natomiast elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Wszystko pięknie - poza tym, że pod maską drzemie 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra. Bez wątpienia jest to jednostka, którą trudno postrzegać jako sportową w tym segmencie rynku.

W końcu Peugeot 508 to nie hot hatch, lecz przedstawiciel klasy średniej, gdzie większość konkurentów o podobnych aspiracjach oferuje 6 cylindrów, a czasem nawet i więcej. Nie przeszkadza to jednak Francuzom w żądaniu naprawdę słusznych kwot.

Peugeot 508 PSE - ceny wersji nadwoziowych:

  • Liftback - od 302 000 zł
  • SW - od 306 500 zł

Niemało, ale oczywiście nie jest to górna granica. Wiele zależy od konkretnej specyfikacji. Wybrać można jeden z trzech lakierów: szarość, czerń lub biel, opcjonalny szklany dach, mocniejszą ładowarkę pokładową i dźwiękoszczelną szybę przednią. Wówczas cena poszybuje do 313 400 zł w przypadku liftbacka i 317 900 zł za kombi.

Czas pokaże, co na to wszystko klienci, choć warto mieć na uwadze, że nawet sam Peugeot raczej nie miał w planach sprzedażowego hitu, a coś na kształt sportowego auta klasy średniej dla indywidualistów. Bez wątpienia jest to ciekawa alternatywa dla fanów nieoczywistych wyborów - Oczywiście zamożnych fanów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie