Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje odwagi.

Tanio nie jestTanio nie jest
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

PSE to skrót od Peugeot Sport Engineered - ta nazwa pasuje topowej wersji 508 jak nic innego. Francuzi nie ukrywają bowiem, że zależało im na stworzeniu maksymalnie emocjonującego auta o ponadprzeciętnych osiągach. I chyba się udało - 508 PSE może pochwalić się hybrydowym napędem typu plug-in generującym 360 KM mocy i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dzięki szybkiej, automatycznej przekładni i napędowi na 4 koła sprint do setki trwa tylko 5,2 s. Prędkość maksymalna została natomiast elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Wszystko pięknie - poza tym, że pod maską drzemie 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra. Bez wątpienia jest to jednostka, którą trudno postrzegać jako sportową w tym segmencie rynku.

W końcu Peugeot 508 to nie hot hatch, lecz przedstawiciel klasy średniej, gdzie większość konkurentów o podobnych aspiracjach oferuje 6 cylindrów, a czasem nawet i więcej. Nie przeszkadza to jednak Francuzom w żądaniu naprawdę słusznych kwot.

Peugeot 508 PSE - ceny wersji nadwoziowych:

  • Liftback - od 302 000 zł
  • SW - od 306 500 zł

Niemało, ale oczywiście nie jest to górna granica. Wiele zależy od konkretnej specyfikacji. Wybrać można jeden z trzech lakierów: szarość, czerń lub biel, opcjonalny szklany dach, mocniejszą ładowarkę pokładową i dźwiękoszczelną szybę przednią. Wówczas cena poszybuje do 313 400 zł w przypadku liftbacka i 317 900 zł za kombi.

Czas pokaże, co na to wszystko klienci, choć warto mieć na uwadze, że nawet sam Peugeot raczej nie miał w planach sprzedażowego hitu, a coś na kształt sportowego auta klasy średniej dla indywidualistów. Bez wątpienia jest to ciekawa alternatywa dla fanów nieoczywistych wyborów - Oczywiście zamożnych fanów.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie