Renault 5 E-Tech © WP | Tomasz Budzik

Pierwsza jazda: Renault 5 E-Tech – strzał w dziesiątkę

Tomasz Budzik

Rzadko zdarza się, by mały, miejski samochód budził tak ogromne zainteresowanie. Tym razem jednak aprobatę wyrażali nawet zwykli przechodnie. 5 E-Tech może być perłą w koronie Renault. Dawno nie było w motoryzacji tak zgrabnego nawiązania do przeszłości i tak interesującej zapowiedzi przyszłości jednocześnie.

Mały flagowiec

Żyjemy w czasach wielkiej unifikacji. Samochody poszczególnych marek są podobne do siebie, a modele w gamie jednego producenta trudno czasem rozróżnić bez podchodzenia bliżej do stojącego przed nami auta. To dlatego niektórzy producenci z rozmysłem sięgają do czasów, gdy indywidualność była bardziej oczywistą cechą pojazdów.

Renault postanowiło wskrzesić model 5 i cała operacja została przeprowadzona w spektakularny sposób. Szybko, bo po trzech latach od rozpoczęcia prac, na drogi wjeżdża Renault 5 E-Tech. Samochód tak śmiały, że mogłoby się wydawać, iż styliści nie musieli konsultować się z księgowymi i po prostu zrobili to, na co mieli ochotę. Efekt jest spektakularny. "Piątka" przyciąga wzrok wszędzie, gdzie się pojawi, a nadany mu styl retro to tylko świadomość korzeni w drodze naprzód, a nie kotwica, która ma sprawić, że będziemy się oglądać za tym, co przeminęło.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy