Volkswagen ID.7 GTX © Autokult | Szymon Jasina

Pierwsza jazda: Volkswagen ID.7 w nowych wersjach, czyli więcej wszystkiego

Szymon Jasina

Volkswagen podnosi osiągową poprzeczkę nowymi wersjami ID.7. Jest większy zasięg, większa moc i nieco większy bagażnik - to elementy, jakie dają nowe odmiany najlepszego elektryka niemieckiej marki. Wreszcie doczekaliśmy się tego, czego można by się spodziewać po Volkswagenie.

"Nie można było tak od razu?" - to była moja pierwsza myśl po zapoznaniu z Volkswagenem ID.7. Nie ma się co oszukiwać - mimo obietnic i ambitnych planów wielka niemiecka marka miała średnio udany start w elektromobilność. Od aut z linii ID oczekiwano wiele, a miały sporo problemów i ich sukces był umiarkowany. Ciekawą propozycją okazał się tylko ID. Buzz, ale trudno nim podkręcić wyniki sprzedaży. W końcu pojawił się on - ID.7, okrzyknięty mianem "elektrycznego Passata", który pokazał, że Volkswagen wziął się do pracy i wreszcie dowiózł bardzo udaną konstrukcję. Ma ona tylko jeden problem, ale o tym później.

Już podstawowy model zrobił dobre wrażenie, ale teraz Niemcy rozszerzają ofertę - de facto o trzy nowości. Pierwszą jest Tourer, czyli kombi. Drugą odmiana Pro S (Apple pozdrawia speców od marketingu z VW) z akumulatorem o pojemności netto zwiększonej z 77 do 86 kW. Trzecią natomiast mocniejsza, dwusilnikowa wersja GTX. Zarówno Pro S, jak i GTX oferowane się zarówno w liftbacku oraz Tourerze, co w tym drugim przypadku czyni z niego najmocniejsze kombi w historii Volkswagena.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy