WAŻNE
TERAZ

Kto za Banasia? Koalicjanci szykują kandydatów na szefa NIK

Porsche Mission R w końcu jeździ. Ma 1088 KM i ładuje się w 15 minut

Pamiętacie elektryczny koncept Mission R, który zapowiadał sportowe porsche na prąd? Właśnie doczekał się jeżdżącego wcielenia o długiej nazwie 718 Cayman GT4 ePerformance. Co się za nią kryje?

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformancePorsche 718 Cayman GT4 ePerformance
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Jak nietrudno się domyślić, to zapowiedź elektrycznego następcy modelu 718, który zgodnie z zapowiedziami ma odejść w niepamięć w 2025 roku. On i jego spalinowy napęd. Kolejna odsłona będzie elektrykiem. Miejmy nadzieję, że czerpiącym jak najwięcej z konceptu, który widzicie na zdjęciach.

Dlaczego? Spójrzcie tylko na te liczby - do 1088 KM chwilowej mocy, 1000 KM w trybie kwalifikacji i ponad 600 KM stałej, podczas wyścigu. Dokładne osiągi nie są znane, ale Porsche mówi o torowych czasach porównywalnych ze spalinowym GT3 Cup. Jeśli uda się to potwierdzić w rzeczywistości, będziemy mieli do czynienia z niemałą rewolucją.

Jednak nie tylko osiągi mają imponować. Świetne wrażenie robi też zapowiadany czas ładowania z 5 do 80 proc. w zaledwie 15 minut. To zasługa wysokowydajnej, 900-woltowej instalacji elektrycznej. Stanowi ona największą, ale oczywiście nie jedyną różnicę w stosunku do wersji spalinowej.

Spójrzcie tylko na to skrzydło...
Spójrzcie tylko na to skrzydło... © mat. prasowe / Porsche

718 Caymana GT4 ePerformance i zwykłego Caymana dzieli ponad 6 tys. różnych części. Dość powiedzieć, że nadwozie elektryka jest szersze aż o 14 cm i doposażone w szereg elementów aerodynamicznych. W końcu to wyścigówka, którą będziemy mogli podziwiać m.in. podczas zawodów Carrera Cup oraz specjalnych eventów Porsche.

Wersja produkcyjna, która będzie zapewne nieco uładzona, ma być gotowa w ciągu najbliższych trzech lat, a samochód, który widzicie na zdjęciach, znacząco przyczyni się do jej rozwoju. Zobaczymy go w akcji już niebawem, bo na czerwcowym Festiwalu Prędkości w Goodwood. Później pojawi się również w Muzeum w Lipsku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie