Porsche pokazało pierwsze zdjęcia nowego hypercara. W 2023 r. pojedzie w klasie LMDh

Zgodnie z zapowiedzią, Porsche wraca do klasy hypercarów i już w przyszłym roku zobaczymy go na Le Mans. Tymczasem Niemcy już pokazali pierwsze zdjęcia swojego bolidu, mimo że dalej nie ma nazwy. Ale można powiedzieć jedno: zapowiada się fenomenalnie.

Nowy hypercar Porsche do serii IMDh
Nowy hypercar Porsche do serii IMDh
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Porsche
Filip Buliński

20.12.2021 | aktual.: 10.03.2023 14:29

W 2017 r. Porsche (po licznych zresztą sukcesach) zrezygnowało z topowej klasy w wyścigach długodystansowych. Niemcy w 2020 r. zdecydowali się jednak na powrót. Stało się tak po ogłoszeniu powstania nowej klasy LMDh, która w mistrzostwach świata będzie rywalizować z hypercarami.

Teraz Niemcy poszli o krok dalej, pokazując publice pierwsze zdjęcia zamaskowanego bolidu. Trzeba przyznać, że jest na co czekać. Pojazd bazuje na podwoziu przyszłego LMP2 od Multimatika, a układ hybrydowy będzie miał (zgodnie z przepisami) 680 KM. Chociaż nowa klasa startuje już w sezonie 2022, bolidu Niemców startującego w zespole Porsche Penske Motorsport nie zobaczymy tak szybko.

Nowy hypercar Porsche
Nowy hypercar Porsche© fot. mat. prasowe/Porsche

Lada moment Porsche rozpocznie pierwsze testy swojego pojazdu (na którego nazwę wciąż czekamy), który zostanie wystawiony do rywalizacji w sezonie 2023. Za kierownicą porsche usiądą Dane Cameron, który ma na swoim koncie już trzy zwycięstwa różnych klasach w IMSA WeatherTech SportsCar Championship oraz Felipe Nasr – były kierowca Formuły 1, który także zdążył udowodnić swoje umiejętności w tej samej serii wyścigowej.

Nowa klasa IMDh, której rozwinięcie skrótu do Le Mans Daytona h, połączy mistrzostwa World Endurance Championship z północnoamerykańską serią IMSA Sportscar Championship. Uczestnictwo nie wymaga aż dużych nakładów finansowych – podwozie ma być zgodne z przyszłymi LMP2 i pochodzić od jednego z czterech producentów (Ligier, Dallara, Oreca oraz Multimatic), skrzynia biegów od Xtrac, elektronika od Boscha natomiast baterie – od Williams Adavanced Engineering. Opracowanie aerodynamiki i silnika będzie już należało do samego zespołu.

Nowy hypercar Porsche
Nowy hypercar Porsche© fot. mat. prasowe/Porsche

Szykuje się naprawdę ciekawa rywalizacja, ponieważ oprócz Porsche, swoje uczestnictwo zapowiedzieli także Audi, Acura, BMW, Cadillac czy Alpine (ten ostatni dopiero od 2024 r.).

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)