Porsche pokazało pierwsze zdjęcia nowego hypercara. W 2023 r. pojedzie w klasie LMDh
Zgodnie z zapowiedzią, Porsche wraca do klasy hypercarów i już w przyszłym roku zobaczymy go na Le Mans. Tymczasem Niemcy już pokazali pierwsze zdjęcia swojego bolidu, mimo że dalej nie ma nazwy. Ale można powiedzieć jedno: zapowiada się fenomenalnie.
20.12.2021 | aktual.: 10.03.2023 14:29
W 2017 r. Porsche (po licznych zresztą sukcesach) zrezygnowało z topowej klasy w wyścigach długodystansowych. Niemcy w 2020 r. zdecydowali się jednak na powrót. Stało się tak po ogłoszeniu powstania nowej klasy LMDh, która w mistrzostwach świata będzie rywalizować z hypercarami.
Teraz Niemcy poszli o krok dalej, pokazując publice pierwsze zdjęcia zamaskowanego bolidu. Trzeba przyznać, że jest na co czekać. Pojazd bazuje na podwoziu przyszłego LMP2 od Multimatika, a układ hybrydowy będzie miał (zgodnie z przepisami) 680 KM. Chociaż nowa klasa startuje już w sezonie 2022, bolidu Niemców startującego w zespole Porsche Penske Motorsport nie zobaczymy tak szybko.
Lada moment Porsche rozpocznie pierwsze testy swojego pojazdu (na którego nazwę wciąż czekamy), który zostanie wystawiony do rywalizacji w sezonie 2023. Za kierownicą porsche usiądą Dane Cameron, który ma na swoim koncie już trzy zwycięstwa różnych klasach w IMSA WeatherTech SportsCar Championship oraz Felipe Nasr – były kierowca Formuły 1, który także zdążył udowodnić swoje umiejętności w tej samej serii wyścigowej.
Nowa klasa IMDh, której rozwinięcie skrótu do Le Mans Daytona h, połączy mistrzostwa World Endurance Championship z północnoamerykańską serią IMSA Sportscar Championship. Uczestnictwo nie wymaga aż dużych nakładów finansowych – podwozie ma być zgodne z przyszłymi LMP2 i pochodzić od jednego z czterech producentów (Ligier, Dallara, Oreca oraz Multimatic), skrzynia biegów od Xtrac, elektronika od Boscha natomiast baterie – od Williams Adavanced Engineering. Opracowanie aerodynamiki i silnika będzie już należało do samego zespołu.
Szykuje się naprawdę ciekawa rywalizacja, ponieważ oprócz Porsche, swoje uczestnictwo zapowiedzieli także Audi, Acura, BMW, Cadillac czy Alpine (ten ostatni dopiero od 2024 r.).