Porsche pracuje nad elektrycznym SUV-em. Ma być większy niż Cayenne

Szef Porsche Oliver Blume podczas spotkania dla udziałowców oficjalnie potwierdził plany dużego, elektrycznego flagowca. Przy okazji zdradził, jakie nadzieje firma wiąże z tym modelem.

Porsche Taycan zyska nowe rodzeństwoPorsche Taycan zyska nowe rodzeństwo
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że luksusowe SUV-y to dojne krowy producentów, które mimo wysokich marż cieszą się ogromnym powodzeniem wśród zamożnych klientów. Porsche już niejednokrotnie zrobiło użytek z tego trendu tworząc Cayenne czy Macana. Zamierza zrobić to ponownie, tyle że w segmencie pojazdów elektrycznych.

"To będzie bardzo sportowa interpretacja SUV-a (...) Celujemy głównie w segmenty o wyższej marży i staramy się wykorzystać nowe możliwości sprzedaży" - stwierdził Blume w oświadczeniu skierowanym do udziałowców.

Pojazd o kodowej nazwie K1 ma być produkowany w Lipsku już od połowy dekady. Jak donosi portal Automotive News Europe, może korzystać z technologii konceptu Mission R pokazanego podczas ubiegłorocznych targów w Monachium. Jednym z wyróżników Mission R jest 920-woltowa instalacja elektryczna pozwalająca znacząco skrócić czas ładowania. Ciekawie zapowiada się też system chłodzenia olejem.

To kolejny element strategii, w ramach której auta elektryczne mają stanowić 80 proc. sprzedaży Porsche jeszcze przed 2030 rokiem. Blume jest pewien jej słuszności. "Sukces Taycana pokazał, że klienci są skłonni wydawać więcej na samochody elektryczne" - stwierdza.

Szczegóły techniczne wciąż pozostają tajemnicą. Warto jednak pamiętać, że pierwsze plotki o nowym porsche pojawiły się już w listopadzie 2021 roku. Mówiły o dużym pojeździe elektrycznym z trzema rzędami siedzeń. Czy będzie tak w istocie? Przekonamy się za kilka lat. Wcześniej jednak poznamy elektrycznych następców 718 oraz Macana.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał