WAŻNE
TERAZ

Lewandowski!! Euforia na trybunach po 3. golu Polski

Porsche pracuje nad elektrycznym SUV-em. Ma być większy niż Cayenne

Szef Porsche Oliver Blume podczas spotkania dla udziałowców oficjalnie potwierdził plany dużego, elektrycznego flagowca. Przy okazji zdradził, jakie nadzieje firma wiąże z tym modelem.

Porsche Taycan zyska nowe rodzeństwoPorsche Taycan zyska nowe rodzeństwo
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że luksusowe SUV-y to dojne krowy producentów, które mimo wysokich marż cieszą się ogromnym powodzeniem wśród zamożnych klientów. Porsche już niejednokrotnie zrobiło użytek z tego trendu tworząc Cayenne czy Macana. Zamierza zrobić to ponownie, tyle że w segmencie pojazdów elektrycznych.

"To będzie bardzo sportowa interpretacja SUV-a (...) Celujemy głównie w segmenty o wyższej marży i staramy się wykorzystać nowe możliwości sprzedaży" - stwierdził Blume w oświadczeniu skierowanym do udziałowców.

Pojazd o kodowej nazwie K1 ma być produkowany w Lipsku już od połowy dekady. Jak donosi portal Automotive News Europe, może korzystać z technologii konceptu Mission R pokazanego podczas ubiegłorocznych targów w Monachium. Jednym z wyróżników Mission R jest 920-woltowa instalacja elektryczna pozwalająca znacząco skrócić czas ładowania. Ciekawie zapowiada się też system chłodzenia olejem.

To kolejny element strategii, w ramach której auta elektryczne mają stanowić 80 proc. sprzedaży Porsche jeszcze przed 2030 rokiem. Blume jest pewien jej słuszności. "Sukces Taycana pokazał, że klienci są skłonni wydawać więcej na samochody elektryczne" - stwierdza.

Szczegóły techniczne wciąż pozostają tajemnicą. Warto jednak pamiętać, że pierwsze plotki o nowym porsche pojawiły się już w listopadzie 2021 roku. Mówiły o dużym pojeździe elektrycznym z trzema rzędami siedzeń. Czy będzie tak w istocie? Przekonamy się za kilka lat. Wcześniej jednak poznamy elektrycznych następców 718 oraz Macana.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"