Porsche ze wzrostami sprzedaży w 2021 roku. Spora w tym zasługa aut z wtyczką
Porsche to kolejna marka, która mimo wszystko może zaliczyć rok 2021 do udanych. Niemcy zakończyli okres z dużym wzrostem sprzedaży. To w dużej mierze zasługa rosnącej popularności aut elektrycznych i hybryd plug-in.
13.01.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:24
Mimo że rok 2021 był wyjątkowo trudny dla branży motoryzacyjnej, Porsche wyszło z niego obronną ręką. Po raz pierwszy w historii marka przekroczyła wynik 300 tysięcy sprzedanych aut. Dokładnie 301 915 sztuk jest rezultatem aż o 11 proc. lepszym niż w roku 2020.
Co warte odnotowania, Porsche zaliczyło wzrosty na wszystkich kluczowych rynkach. Począwszy od Chin (+8 proc.), które są głównym odbiorcą, poprzez Europę (+7 proc.) i Stany Zjednoczone (+22 proc.).
Niespodzianek jest więcej - w 2021 elektryk po raz pierwszy wyprzedził bowiem kultowe 911. Mowa o Taycanie, który zakończył rok z wynikiem 41 296 sztuk, podczas gdy 911 znalazło 38 464 chętnych.
To właśnie elektryczny Taycan wraz z pozostałymi modelami napędzanymi hybrydami plug-in sprawił, że auta z wtyczką stanowiły aż 40 proc. całkowitej sprzedaży Porsche. Za imponującymi wynikami stoi jednak nie tylko zmiana preferencji klientów, ale i fakt, że podczas kryzysu półprzewodnikowego producenci kierowali większość środków w samochody na prąd.
Mimo to najchętniej kupowanym porsche pozostał SUV Macan z wynikiem 88 362 sztuk. Tuż za nim uplasowało się Cayenne (83 071 sztuk). SUV-y i auta z wtyczką stały się więc głównym motorem napędowym Porsche - znak czasów.