Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy

Jeśli kraść, to Land Cruisery. Jeśli przyjeżdżać "na robotę", to Priusem. Auto będące symbolem ekologicznej (i ekonomicznej) jazdy bardzo podpasowało japońskim złodziejom.

Toyota Prius II generacjiToyota Prius II generacji
Źródło zdjęć: © Getty Images | 2003 Getty Images
Mateusz Lubczański

Toyota Land Cruiser jest na dobrej drodze, by po raz piąty z rzędu zostać najczęściej kradzionym pojazdem w Japonii. Według najnowszych danych tamtejszej policji liczba kradzieży tego modelu wciąż rośnie i może przekroczyć 1000 sztuk do końca 2025 roku. Co więcej, Toyota Prius, ze względu na cichy napęd hybrydowy wykorzystywana przez przestępców do "pracy", zajmuje drugie miejsce na liście.

W pierwszej połowie 2025 roku skradziono aż 765 egzemplarzy Toyoty Land Cruiser. To znaczny wzrost w porównaniu z 688 przypadkami w tym sam okresie 2024 roku i 383 w 2023 roku. Statystyki obejmują wszystkie główne wersje modelu: Land Cruiser 300, 250 (znany również jako Prado) oraz serię 70. Najbardziej pożądana przez złodziei jest większa seria 300.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?

Na drugim miejscu listy pożądanych przez złodziei aut znalazła się Toyota Prius z 289 kradzieżami. Nie tylko kradną go "na części", ale i używają do łamania prawa. Cichy napęd hybrydowy Priusa pozwala dyskretnie przemieszczać się, nie wzbudzając podejrzeń. Popularność tego modelu w Japonii, jego niezawodność oraz łatwa dostępność, czynią go idealnym narzędziem dla złodziei.

Wśród dziesięciu najczęściej kradzionych pojazdów w Japonii, aż dziewięć to modele Toyoty lub Lexusa. Na trzecim miejscu znajduje się Toyota Alphard z 191 egzemplarzami, a na piątym Lexus LX z 120 autami, które znalazły nowych właścicieli. Wyjątkiem jest Suzuki Carry, który zajmuje dziesiątą pozycję z 43 kradzieżami.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem