Renault chce przywrócić do życia swoje najpopularniejsze modele. Będą – oczywiście – elektryczne

Interesujące informacje pojawiają się w sprawie marki Renault. Nowy dyrektor zarządzający – Luca de Meo – chce zmniejszyć gamę oferowanych modeli i skupić się na bestsellerach sprzed lat. Podobna strategia sprawdziła się przed laty w Fiacie.

"Piątka" była znana w Stanach Zjednoczonych jako "Le Car""Piątka" była znana w Stanach Zjednoczonych jako "Le Car"
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Dokładne informacje dot. planu ratowania Renault nie są jeszcze znane – oficjalna strategia zostanie zaprezentowana 14 stycznia. Już jednak pojawiają się pierwsze plotki dot. tego, co zrobi Luca de Meo, dyrektor zarządzający francuskiej marki, który wcześniej kierował Seatem pod skrzydłami grupy Volkswagena.

Renault 5 ad 1985

De Meo prawdopodobnie skupi się na ograniczeniu oferty Renault – istnieje spora szansa, że pożegnamy Espace, niezbyt jasną przyszłość ma przed sobą Scenic. Dwa niezależne źródła potwierdziły agencji Reuters, że plan obejmuje również powrót znanych modeli: 4 i 5.

"Czwórka" była oferowana w latach 60. XX wieku i dziś miałaby na celowniku takie hity jak Mini oraz Fiat 500. "Piątka" z kolei znalazła się w ofercie jeszcze przed Clio. Jej charakterystyczny kształt może budzić wspomnienia, więc takie zagranie może się sprawdzić.

Ponadto Reuters informuje o trzech elektrycznych pojazdach w marce Alpine. Już wcześniej dało się usłyszeć plotki, że kolejne alpine mają być tylko i wyłącznie elektryczne. Pozostaje czekać na oficjalne wystąpienie De Meo.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut