Rozpoczynają testy elektrycznego Hiluxa. Land Cruiser już się sprawdził
Przemysł górniczy w Australii od kilku lat jest zainteresowany ekologicznymi rozwiązaniami w transporcie. Firma BHP zajmująca się m.in. wydobyciem rud metali przetestuje Toyotę Hilux z akumulatorowym napędem elektrycznym.
31.10.2024 13:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota Australia i BHP poinformowały o rozpoczęciu testów pierwszego na świecie prototypu Hiluxa z podwójną kabiną zasilanego akumulatorem. Testy odbędą się w zakładach BHP w Port Hedland w Australii Zachodniej, gdzie będzie on wykorzystywany w tych miejscach, w których do tej pory wykorzystywano lekkie pojazdy z silnikami wysokoprężnymi.
Testy rozpoczną się pod koniec listopada i potrwają około 12 miesięcy. BHP przekaże Toyocie swoją opinię po zakończeniu testów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Warto wiedzieć, że zarówno Hilux jak i Land Cruiser z napędem elektrycznym powstały właśnie w wyniku zaangażowania się firmy wydobywczej BHP, o czym pisałem w sierpniu 2023 roku.
Celem BHP jest zmniejszenie śladu węglowego, więc samochody elektryczne, które w kopalniach mogą się sprawdzić znakomicie, są do tego niezbędne. To właśnie w firmie BHP po raz pierwszy użyto elektrycznej Toyoty Land Cruiser zmodernizowanej przez firmę Voltra, która nazwała ją eCruiserem. Po testach tego samochodu wymieniono korzyści ze stosowania takiego napędu. Więcej na ten temat w teście poniżej:
Zobacz także
"Nasze ambicje, aby zelektryfikować naszą flotę pojazdów lekkich i obniżyć emisję gazów cieplarnianych we wszystkich naszych operacjach, zależą od technologii wspomagających, co można osiągnąć tylko poprzez współpracę taką jak ta z wiodącymi dostawcami, takimi jak Toyota" – powiedziała Prezes BHP Australia, Geraldine Slattery
"Mamy około 5000 lekkich pojazdów w naszych bazach w całej Australii i nie możemy się doczekać, aby przetestować elektrycznego Hiluxa z zasilaniem akumulatorowym i zobaczyć, jakie korzyści może przynieść, nie tylko w zakresie zmniejszenia zużycia oleju napędowego w górnictwie, ale w dłuższej perspektywie także dla wszystkich kierowców Hiluxów" – dodała.
Port Hedland należący do BHP jest największym portem przeładunkowym rudy żelaza w Australii i jednym z największych na świecie. Testy na tym obiekcie BHP są następstwem podpisania w sierpniu 2023 r. przez obie firmy protokołu ustaleń (MOU), którego celem jest współpraca na rzecz dalszego podejmowania działań dekarbonizacyjnych w australijskich operacjach BHP.
Porozumienie o współpracy zakłada współpracę BHP i Toyota Australia w zakresie bezpieczeństwa, inżynierii i rozwoju produktów, ze szczególnym uwzględnieniem projektowania lekkich pojazdów oraz wyzwań związanych z technologiami przyszłości.