RS6 może się schować. Audi z najmocniejszym modelem w historii

Jeden z najładniejszych modeli Audi, e-tron GT, doczekał się odświeżenia. Nie tylko otrzymał większy akumulator, ale i stał się najmocniejszym modelem w historii. Czego chcieć więcej?

Audi e-trong GTAudi e-trong GT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG
Mateusz Lubczański

Trzeba przyznać, że lista zmian z zewnątrz jest pokaźna, ale dotyczy detali, jak np. umieszczenia czterech pierścieni w formie płaskiego emblematu przy osłonie chłodnicy. Z ciekawszych elementów warto wymienić dach, który staje się nieprzeźroczysty po naciśnięciu przycisku lub nową kierownicę z panelami dotykowymi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Octavia po liftingu - zobacz, co się zmieniło

O wiele więcej zmieniło się "pod skórą". Każdy z modeli GT wyposażony jest w ogniwo o pojemności 97 kWh, które jest lżejsze o 9 kg niż używane wcześniej o pojemności 84 kWh. Podniesiono też moc ładowania, z 270 do 320 kW. To oznacza ładowanie od 10 do 80 proc. w 18 minut. 10 minut wystarczy, by zasięg zwiększył się o 280 km.

Zmiany zaszły też w silnikach. Bazowy model (S e-tron GT) ma dwie maszyny elektryczne generujące już 679 KM (czyli więcej niż w poprzedniej wersji RS e-tron GT). "Środkowa" odmiana (RS) ma 856 KM, a topowy RS e-tron GT Performance może pochwalić się wynikiem 925 KM. To oficjalnie najmocniejsze drogowe Audi w historii marki.

Audi e-trong GT
Audi e-trong GT © Materiały prasowe | AUDI AG

To oznacza, że już bazowa wersja osiąga setkę w 3,4 s, a topowa wersja robi to w 2,5 s. By zatrzymać niemało ważące przecież auto, producent oferuje karbonowe tarcze i 10-tłoczkowe zaciski. Do tego wprowadzono poprawki w standardowym zawieszeniu pneumatycznym. Skrętna tylna oś jest opcją.

Ceny odświeżonych modeli nie zostały podane. E-tron GT przed aktualizacją startował z poziomu 632 700 zł.

  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
  • Audi e-trong GT
[1/20] Audi e-trong GT Źródło zdjęć: Materiały prasowe | AUDI AG
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem