Ruszyła produkcja Volkswagena ID.3. Do 2028 roku koncern planuje sprzedać 22 mln aut elektrycznych

Pierwszy egzemplarz ID.3 zjechał z taśmy produkcyjnej w obecności kanclerz Angeli Merkel oraz Prezesa Zarządu Grupy Volkswagen Herberta Diessa. To dopiero początek elektromobilnej rewolucji niemieckiego koncernu. Ambitne plany Volkswagena zakładają sprzedaż 22 mln aut w ciągu najbliższych 9 lat.

Pierwszy Volkswagen ID.3 który zjechał z taśmy produkcyjnej, jest białyPierwszy Volkswagen ID.3 który zjechał z taśmy produkcyjnej, jest biały
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

ID.3 to przełomowy model w dziedzinie rozwoju elektromobilności. Dzięki niemu neutralna dla środowiska indywidualna mobilność staje się dostępna dla milionów ludzi. ID.3 jest kamieniem milowym dla naszej firmy na drodze ku przedsiębiorstwu, którego działalność nie obciąża klimatu. Ten cel chcemy osiągnąć do 2050 roku – powiedział prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess, podczas ceremonii w Zwickau.

W ceremonii uczestniczyła m.in. kanclerz Angela Merkel oraz Prezes Zarządu Grupy Volkswagen Herbert Diess
W ceremonii uczestniczyła m.in. kanclerz Angela Merkel oraz Prezes Zarządu Grupy Volkswagen Herbert Diess © fot. mat. prasowe

Volkswagen chwali się, że produkcja ID.3 jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, wliczając w to także łańcuch dostaw. Co więcej, przy produkcji ogniw akumulatora wykorzystywana jest wyłącznie energia z odnawialnych źródeł. Z kolei aby wyrównać emisję której nie da się uniknąć, Volkswagen uczestniczy w certyfikowanych projektach służących ochronie środowiska, np. na indonezyjskiej wyspie Borneo.

Zakład w Zwickau jest pierwszą fabryką samochodów spalinowych, która została w całości przekształcona i przystosowana do produkcji aut elektrycznych. Inwestycja ta pochłonęła aż 1,2 mld euro (ok. 5,12 mld zł). 8000 pracowników zostało przeszkolonych do produkcji elektryków oraz do pracy przy instalacjach wysokiego napięcia. Co ciekawe, niektórzy z nich pamiętają czasy, gdy montowano tam… trabanty.

Przystosowanie fabryki w Zwickau do produkcji wyłącznie aut elektrycznych kosztowało 1,2 mld euro
Przystosowanie fabryki w Zwickau do produkcji wyłącznie aut elektrycznych kosztowało 1,2 mld euro © fot. mat. prasowe

Pierwszy Volkswagen ID.3, który zjechał z taśm produkcyjnych, ma biały lakier. W 2020 roku Volkswagen zakłada produkcję 100 tys. aut elektrycznych w Zwickau, natomiast w 2021 – aż 330 tys. Nie będą to oczywiście wyłącznie ID.3. Do tego czasu ma ruszyć montaż 6 modeli 3 marek koncernu. Każdy z nich będzie powstawać na tej samej platformie co ID.3 – MEB. Tym samym będzie to największa w Europie fabryka samochodów elektrycznych. Podzespoły takie jak akumulatory czy silniki będą wytwarzane w zakładach w Braunschweig, Kassel czy w Wolfsburgu.

Od 2021 roku, zakład w Zwickau ma produkować 330 tys. aut elektrycznych rocznie
Od 2021 roku, zakład w Zwickau ma produkować 330 tys. aut elektrycznych rocznie © fot. mat. prasowe

Sprzedaż Volkswagena ID.3 ma rozpocząć się latem 2020 roku. Już teraz 35 tys. osób zdecydowało się zamówić pierwsze egzemplarze elektrycznego volkswagena. Samochód ma być oferowany z 3 wielkościami akumulatorów – 45, 58 i 77 kWh, które zapewnią od 330 do 550 km zasięgu. Bazowa wersja ma kosztować nie więcej niż 130 tys. zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci