Seat Leon eHybrid kosztuje tyle co kiedyś Cupra. Za to ma wtyczkę

Ponad 130 tys. zł. - tyle trzeba zapłacić za nowego Seata Leona z hybrydowym napędem plug-in. Co ciekawe, choć do wyboru są dwie wersje wyposażenia, ich ceny są takie same. Hiszpański kompakt z wtyczką występuje jako hatchback i kombi.

Kombi jest nieco droższe od hatchbacka, ale z uwagi na praktyczność powinno być popularniejsze.Kombi jest nieco droższe od hatchbacka, ale z uwagi na praktyczność powinno być popularniejsze.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Po Golfie i Octavii przyszedł czas na Leona. Hiszpański kompakt również doczekał się hybrydowej odmiany plug-in opartej na benzynowym silniku 1.4 TSI. Dzięki wsparciu jednostki elektrycznej łączna moc zestawu wynosi równe 204 KM. Niestety nie jest to tani samochód.

Chętni na napęd hybrydowy muszą wybrać jedną z dwóch topowych wersji wyposażenia: elegancką Xcellence lub sportową FR. Różnią się one charakterem, ale nie ceną. W obu przypadkach trzeba przygotować identyczne kwoty, a wybór ogranicza się tak naprawdę do wersji nadwozia.

Seat Leon eHybrid - ceny minimalne:

  • 1.4 eHybrid 204 KM DSG6 Hatchback - od 131 200 zł
  • 1.4 eHybrid 204 KM DSG6 Sportstourer - od 134 800 zł

Za ponad 130 tys. zł dostaniemy możliwość jazdy w trybie elektrycznym na dystansie do 60 km, a także całkiem przyzwoite osiągi - sprint do pierwszej setki trwa nie więcej niż 7,2 sekundy.

Jeśli chodzi o wyposażenie, można liczyć m.in. na 3-strefową automatyczną klimatyzację, pełne oświetlenie LED, multimedia z ekranem o przekątnej 8,25 cala, pakiet systemów wsparcia kierowcy, czujniki parkowania, kamerę cofania czy 17-calowe felgi aluminiowe.

Co warte odnotowania, hybrydowy Leon kosztuje więcej niż poprzednia generacja ostrego Leona Cupra w momencie swojego debiutu. Obecna, zresztą też hybrydowa, jest o blisko 25 tys. zł droższa od zwykłego Legona plug-in. Czas pokaże, czy klienci będą chętniej sięgać po tańszą i słabszą hybrydę z logo FR lub Xcellence, czy też ostrą Cuprę z bardzo podobnym, 245-konnym napędem.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie