Cupra Leon już w Polsce. Znamy ceny hybrydowej odmiany

Czwarta generacja kompaktowego Leona doczekała się swojego sportowego odpowiednika oferowanego pod marką Cupra. Auto wjeżdża właśnie do polskich salonów. Na razie wyłącznie z 245-konnym, hybrydowym napędem plug-in.

Cupra Leon jest droższą propozycją niż Octavia RS i Golf GTI.Cupra Leon jest droższą propozycją niż Octavia RS i Golf GTI.
Źródło zdjęć: © fot. Aleksander Ruciński
Aleksander Ruciński

Cupra Leon po raz pierwszy w historii zasilana jest hybrydowym układem plug-in. Mowa o benzynowym silniku 1.4 TSI wspomaganym dodatkową jednostką elektryczną. Łączna moc takiego zestawu wynosi 245 KM, co w połączeniu z 6-stopniową przekładnią automatyczną pozwala osiągać setkę w 6,7 sekundy.

Klienci póki co mają do wyboru tak naprawdę tylko wersję nadwoziową - hatchback lub kombi o nazwie Sportstourer. Ceny poszczególnych wariantów znajdziecie poniżej:

Nowa Cupra Leon - ceny minimalne poszczególnych wersji:

  • 1.4 e-HYBRID 245 KM DSG6 Hatchback - od 155 900 zł
  • 1.4 e-HYBRID 245 KM DSG6 Sportstourer - od 159 500 zł

Jak widać, dopłata do praktyczniejszego nadwozia wynosi 3600 zł. Dołożyć można też do wyposażenia dodatkowego, choć już standardowe raczej nie daje powodów do narzekań. Klienci mogą liczyć m.in. na: tempomat, system Front Assist, system Lane Assist, czujniki parkowania, kamerę cofania, 3-strefową klimatyzację, cyfrowy kokpit, bezkluczykowy dostęp do auta, 19-calowe felgi, adaptacyjne zawieszenie, nawigację czy pełne oświetlenie LED.

Auto jest tańsze od Skody Octavii RS z tym samym silnikiem i Volkswagena Golfa GTE. Warto jednak zwrócić uwagę, że Cupra jest nieco lepiej wyposażona i przynajmniej marketingowo, pozycjonowana wyżej niż obie marki. Choć w przeciwieństwie do rodzeństwa, na razie niedostępna z napędem w pełni spalinowym. Czas pokaże, czy 4. odsłona trafi w gusta klientów równie dobrze co poprzednik.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie