Seres to kolejna chińska marka samochodów w Polsce. Jest lista dealerów

Litewska spółka Busnex, autoryzowany przedstawiciel firm Seres oraz Yutong w Polsce, wprowadziła na polski rynek nową markę pojazdów elektrycznych i pierwszy model o nazwie Seres 3. Teraz podano listę punktów dealerskich.

SeresSeres
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Seres
Marcin Łobodziński

Seres należy do grupy Dongfeng Sokon Automobile znanej na całym świecie jako DFSK. Auta produkowane są w Chinach, Indonezji oraz w Stanach Zjednoczonych. Działający od 2005 r. producent wyeksportował już 350 tys. samochodów do 70 krajów. Co ciekawe, technologia Seresa to nie kopiowanie znane z innych chińskich marek, lecz rozwój w USA, w Dolinie Krzemowej.

Seres 3 – elektryczny crossover na miarę naszych czasów

Seres 3
Seres 3 © fot. mat. prasowe/Seres

Pierwszym wprowadzonym do Polski modelem jest Seres 3 kosztujący 169 900 zł. Crossover mierzy 4,4 m długości, pomieści pięć osób i odpowiada podstawowym potrzebom rodziny klasy średniej. Ma też bardzo bogate wyposażenie (dostępna jest tylko jedna wersja), zarówno te z dziedziny komfortu, jak i te wizerunkowe, jak skórzana tapicerka czy panoramiczny dach.

Seres 3 – zasięg, osiągi i dynamika

Auto wykorzystuje bezkobaltowy akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemości 53 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 162 KM. System ładowania pozwala na użycie prądu o mocy do 60 kW, co pozwala na uzupełnienie baterii w zakresie 20-80 proc. w 30 min. Producent określa zasięg na 329 km. Seres rozpędza się do 155 km/h, a 100 km/h uzyskuje w czasie 8,9 s.

Seres 3
Seres 3 © fot. mat. prasowe/Seres

Gwarancja na cały samochód to 5 lat lub 150 000 km, na samą baterię: 8 lat lub 120 000 km. Obejmuje ona także spadek efektywności baterii. Jeśli będzie to powyżej 30 proc. w trakcie gwarancji, to bateria zostanie wymieniona na nową.

Sam producent zwraca uwagę na fakt, że auto nie jest zaprojektowane tak, by pokazywało najwyższe możliwości techniczne elektromobilności. Nie jest pojazdem długodystansowym, lecz zwykłym, codziennym do normalnej jazdy. Czyli jest to samochód na miarę naszych czasów, którym jeździmy od kilkunastu do kilkudziesięciu km dziennie i tylko sporadycznie gdzieś dalej.

Seres 3
Seres 3 © fot. mat. prasowe/Seres

Gdzie kupić Seresa 3?

Choć dopiero teraz powoli polski oddział komunikuje tę markę oficjalnie, to już od połowy 2021 r. sprzedano 66 egzemplarzy. Sporo takich samochodów jeździ po ulicach Warszawy. Do końca roku planowana jest sprzedaż 300 sztuk.

Sieć dilerska obejmuje następujących przedsiębiorców:

  • Grupa Plichta – pomorskie, kujawsko-pomorskie,
  • Satall – łódzkie,
  • AutoKrak – małopolskie,
  • Auto Centrum Lis – wielkopolskie,
  • Auto E-Net – zachodniopomorskie,
  • Kingsman Finance – finansowanie/abonament,
  • DS Germaz – dolnośląskie,
  • MMcars – mazowieckie, śląskie.
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/57] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne