Seres to kolejna chińska marka samochodów w Polsce. Jest lista dealerów

Litewska spółka Busnex, autoryzowany przedstawiciel firm Seres oraz Yutong w Polsce, wprowadziła na polski rynek nową markę pojazdów elektrycznych i pierwszy model o nazwie Seres 3. Teraz podano listę punktów dealerskich.

SeresSeres
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Seres
Marcin Łobodziński

Seres należy do grupy Dongfeng Sokon Automobile znanej na całym świecie jako DFSK. Auta produkowane są w Chinach, Indonezji oraz w Stanach Zjednoczonych. Działający od 2005 r. producent wyeksportował już 350 tys. samochodów do 70 krajów. Co ciekawe, technologia Seresa to nie kopiowanie znane z innych chińskich marek, lecz rozwój w USA, w Dolinie Krzemowej.

Seres 3 – elektryczny crossover na miarę naszych czasów

Seres 3
Seres 3 © fot. mat. prasowe/Seres

Pierwszym wprowadzonym do Polski modelem jest Seres 3 kosztujący 169 900 zł. Crossover mierzy 4,4 m długości, pomieści pięć osób i odpowiada podstawowym potrzebom rodziny klasy średniej. Ma też bardzo bogate wyposażenie (dostępna jest tylko jedna wersja), zarówno te z dziedziny komfortu, jak i te wizerunkowe, jak skórzana tapicerka czy panoramiczny dach.

Seres 3 – zasięg, osiągi i dynamika

Auto wykorzystuje bezkobaltowy akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemości 53 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 162 KM. System ładowania pozwala na użycie prądu o mocy do 60 kW, co pozwala na uzupełnienie baterii w zakresie 20-80 proc. w 30 min. Producent określa zasięg na 329 km. Seres rozpędza się do 155 km/h, a 100 km/h uzyskuje w czasie 8,9 s.

Seres 3
Seres 3 © fot. mat. prasowe/Seres

Gwarancja na cały samochód to 5 lat lub 150 000 km, na samą baterię: 8 lat lub 120 000 km. Obejmuje ona także spadek efektywności baterii. Jeśli będzie to powyżej 30 proc. w trakcie gwarancji, to bateria zostanie wymieniona na nową.

Sam producent zwraca uwagę na fakt, że auto nie jest zaprojektowane tak, by pokazywało najwyższe możliwości techniczne elektromobilności. Nie jest pojazdem długodystansowym, lecz zwykłym, codziennym do normalnej jazdy. Czyli jest to samochód na miarę naszych czasów, którym jeździmy od kilkunastu do kilkudziesięciu km dziennie i tylko sporadycznie gdzieś dalej.

Seres 3
Seres 3 © fot. mat. prasowe/Seres

Gdzie kupić Seresa 3?

Choć dopiero teraz powoli polski oddział komunikuje tę markę oficjalnie, to już od połowy 2021 r. sprzedano 66 egzemplarzy. Sporo takich samochodów jeździ po ulicach Warszawy. Do końca roku planowana jest sprzedaż 300 sztuk.

Sieć dilerska obejmuje następujących przedsiębiorców:

  • Grupa Plichta – pomorskie, kujawsko-pomorskie,
  • Satall – łódzkie,
  • AutoKrak – małopolskie,
  • Auto Centrum Lis – wielkopolskie,
  • Auto E-Net – zachodniopomorskie,
  • Kingsman Finance – finansowanie/abonament,
  • DS Germaz – dolnośląskie,
  • MMcars – mazowieckie, śląskie.
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/57] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie