Suzuki S-Cross teraz także z pełną hybrydą. Znamy polskie ceny

Do gamy Suzuki dołącza kolejna już po Vitarze pełna hybryda określana przez producenta mianem Strong Hybrid. To popularny crossover S-Cross. Niestety cena nie należy do najniższych.

Suzuki S-Cross Strong HybridSuzuki S-Cross Strong Hybrid
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Suzuki
Aleksander Ruciński

Suzuki kontynuuje elektryfikację swojej gamy. Producent, który pierwotnie koncentrował się na miękkich hybrydach, niedawno zadebiutował ze swoją pierwszą, pełną hybrydą w postaci Vitary Strong Hybrid. Teraz podobny napęd trafił również pod maskę S-Cross'a.

To zestaw oparty na benzynowym, wolnossącym 1.5, które samo w sobie generuje 102 KM mocy. Wsparcie dla silnika spalinowego stanowi elektryczny generator dostarczający dodatkowe 33 KM. Jest zasilany umieszczonym w podłodze akumulatorem o pojemności 84 Wh i przy niskim obciążeniu pozwala na poruszanie się wyłącznie na prądzie.

Łączna moc zestawu to 116 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 138 Nm + dodatkowe 60 Nm z prądu wykorzystywanych przy przyspieszaniu. Napęd trafia na przednie koła za sprawą 6-stopniowej, zautomatyzowanej przekładni 6AGS. Oczywiście zastosowano tu również 48-woltową instalację elektryczną oraz zintegrowany starter/generator ISG znany już z miękkiej hybrydy.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Suzuki S-Cross Strong Hybrid © mat. prasowe / Suzuki

Wszystko to na papierze brzmi całkiem nieźle, ale osiągi nie są niestety zbyt spektakularne - sprint do setki trwa 12,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Wszystko to przy obiecywanym średnim spalaniu od 5,2 litra na 100 km. Warto wspomnieć, że tradycyjnie dla Suzuki, S-Cross jest dostępny także z napędem na cztery koła.

Niestety ceny nie należą do najniższych, choć częściowo tłumaczy je niezłe wyposażenie. Już w standardzie dostaniemy m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system bezkluczykowy.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid - ceny poszczególnych wersji

2WD

  • Premium - od 120 900 zł
  • Elegance - od 132 900 zł

4WD

  • Premium - od 131 900 zł
  • Elegance Sun - od 148 900 zł
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie