Suzuki S-Cross teraz także z pełną hybrydą. Znamy polskie ceny

Do gamy Suzuki dołącza kolejna już po Vitarze pełna hybryda określana przez producenta mianem Strong Hybrid. To popularny crossover S-Cross. Niestety cena nie należy do najniższych.

Suzuki S-Cross Strong HybridSuzuki S-Cross Strong Hybrid
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Suzuki
Aleksander Ruciński

Suzuki kontynuuje elektryfikację swojej gamy. Producent, który pierwotnie koncentrował się na miękkich hybrydach, niedawno zadebiutował ze swoją pierwszą, pełną hybrydą w postaci Vitary Strong Hybrid. Teraz podobny napęd trafił również pod maskę S-Cross'a.

To zestaw oparty na benzynowym, wolnossącym 1.5, które samo w sobie generuje 102 KM mocy. Wsparcie dla silnika spalinowego stanowi elektryczny generator dostarczający dodatkowe 33 KM. Jest zasilany umieszczonym w podłodze akumulatorem o pojemności 84 Wh i przy niskim obciążeniu pozwala na poruszanie się wyłącznie na prądzie.

Łączna moc zestawu to 116 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 138 Nm + dodatkowe 60 Nm z prądu wykorzystywanych przy przyspieszaniu. Napęd trafia na przednie koła za sprawą 6-stopniowej, zautomatyzowanej przekładni 6AGS. Oczywiście zastosowano tu również 48-woltową instalację elektryczną oraz zintegrowany starter/generator ISG znany już z miękkiej hybrydy.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Suzuki S-Cross Strong Hybrid © mat. prasowe / Suzuki

Wszystko to na papierze brzmi całkiem nieźle, ale osiągi nie są niestety zbyt spektakularne - sprint do setki trwa 12,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Wszystko to przy obiecywanym średnim spalaniu od 5,2 litra na 100 km. Warto wspomnieć, że tradycyjnie dla Suzuki, S-Cross jest dostępny także z napędem na cztery koła.

Niestety ceny nie należą do najniższych, choć częściowo tłumaczy je niezłe wyposażenie. Już w standardzie dostaniemy m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system bezkluczykowy.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid - ceny poszczególnych wersji

2WD

  • Premium - od 120 900 zł
  • Elegance - od 132 900 zł

4WD

  • Premium - od 131 900 zł
  • Elegance Sun - od 148 900 zł
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀