Suzuki Vitara z pełną hybrydą i polską ceną. Najtańsze takie auto na rynku
Do oferty Suzuki dołącza pierwsza ich oryginalna hybryda sprzedawana w Europie. Co ciekawe, jest to mniej więcej taki samochód, jaki opisałem w listopadzie 2020 roku. Vitara o nazwie Strong Hybrid jest najtańszym hybrydowym SUV-em tej wielkości.
03.01.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:27
W listopadzie ubiegłego roku, niedługo przed premierą S-Crossa pisałem o nowym napędzie tego modelu, który zadebiutuje wraz z nim. S-Cross miał być wyposażony w autorską hybrydę Suzuki z silnikiem wolnossącym 1,5 litra połączonym z jednostką elektryczną i automatyczną skrzynią biegów ASG oraz opcjonalnie z klasycznym napędem 4WD, jak w innych oryginalnych modelach marki.
To się jednak nie stało. Na razie, bo w pierwszej kolejności taki napęd otrzymuje Vitara, choć wiadomo już, że trafi także do odświeżonego S-Crossa. Vitara, znana do tej pory jako Vitara Hybrid, choć hybrydą nie jest, dostała w nowej wersji nazwę Vitara Strong Hybrid. Na razie nie wiadomo o niej zbyt wiele poza tym, że ma maksymalną moc 116 KM, może jechać na samym prądzie i podano jej ceny.
Ile kosztuje Suzuki Vitara Strong Hybrid?
Warto podkreślić, że w tym samym momencie, w którym do gamy wprowadzono Strong Hybrid, wycofano też wersję z automatyczną skrzynią biegów zwykłej Vitary. Jest to pewnie zabieg celowy, by zwiększyć sztucznie popyt na hybrydę.
Do tej pory Vitara z automatem kosztowała 8000 zł więcej od manuala. Dziś za najtańszą wersję hybrydową zapłacimy 107 500 zł, przy czym analogiczna wersja 1.4 BoosterJet z manualem kosztuje 92 500 zł. Do napędu na cztery koła trzeba dołożyć 11 000 zł – tyle samo co w zwykłej Vitarze.
Hybrydowa Vitara jest oferowana w tych samych wersjach co zwykła – Premium, Elegance i Elegance Sun – ale bez bazowej Comfort Plus.
Ceny Vitary Strong Hybrid:
- 2WD Premium – 107 500 zł
- 2WD Elegance – 115 500 zł
- 4WD Premium – 118 500 zł
- 4WD Elegance Sun – 131 500 zł
Wraz z wprowadzeniem Vitary Strong na rynek jest to obecnie najtańszy samochód hybrydowy tego segmentu. Za podobne modele trzeba zapłacić minimum 10 tys. zł więcej. Przykładowo Toyota C-HR kosztuje od 113 200 zł. Tańsza jest natomiast Toyota Yaris Cross kosztująca poniżej 100 tys. zł, ale jest to auto sporo mniejsze.