Suzuki Vitara z pełną hybrydą i polską ceną. Najtańsze takie auto na rynku

Do oferty Suzuki dołącza pierwsza ich oryginalna hybryda sprzedawana w Europie. Co ciekawe, jest to mniej więcej taki samochód, jaki opisałem w listopadzie 2020 roku. Vitara o nazwie Strong Hybrid jest najtańszym hybrydowym SUV-em tej wielkości.

Na zdjęciu klasyczna Vitara HybridNa zdjęciu klasyczna Vitara Hybrid
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Suzuki
Marcin Łobodziński

W listopadzie ubiegłego roku, niedługo przed premierą S-Crossa pisałem o nowym napędzie tego modelu, który zadebiutuje wraz z nim. S-Cross miał być wyposażony w autorską hybrydę Suzuki z silnikiem wolnossącym 1,5 litra połączonym z jednostką elektryczną i automatyczną skrzynią biegów ASG oraz opcjonalnie z klasycznym napędem 4WD, jak w innych oryginalnych modelach marki.

To się jednak nie stało. Na razie, bo w pierwszej kolejności taki napęd otrzymuje Vitara, choć wiadomo już, że trafi także do odświeżonego S-Crossa. Vitara, znana do tej pory jako Vitara Hybrid, choć hybrydą nie jest, dostała w nowej wersji nazwę Vitara Strong Hybrid. Na razie nie wiadomo o niej zbyt wiele poza tym, że ma maksymalną moc 116 KM, może jechać na samym prądzie i podano jej ceny.

Ile kosztuje Suzuki Vitara Strong Hybrid?

Warto podkreślić, że w tym samym momencie, w którym do gamy wprowadzono Strong Hybrid, wycofano też wersję z automatyczną skrzynią biegów zwykłej Vitary. Jest to pewnie zabieg celowy, by zwiększyć sztucznie popyt na hybrydę.

Do tej pory Vitara z automatem kosztowała 8000 zł więcej od manuala. Dziś za najtańszą wersję hybrydową zapłacimy 107 500 zł, przy czym analogiczna wersja 1.4 BoosterJet z manualem kosztuje 92 500 zł. Do napędu na cztery koła trzeba dołożyć 11 000 zł – tyle samo co w zwykłej Vitarze.

Hybrydowa Vitara jest oferowana w tych samych wersjach co zwykła – Premium, Elegance i Elegance Sun – ale bez bazowej Comfort Plus.

Ceny Vitary Strong Hybrid:

  • 2WD Premium – 107 500 zł
  • 2WD Elegance – 115 500 zł
  • 4WD Premium – 118 500 zł
  • 4WD Elegance Sun – 131 500 zł

Wraz z wprowadzeniem Vitary Strong na rynek jest to obecnie najtańszy samochód hybrydowy tego segmentu. Za podobne modele trzeba zapłacić minimum 10 tys. zł więcej. Przykładowo Toyota C-HR kosztuje od 113 200 zł. Tańsza jest natomiast Toyota Yaris Cross kosztująca poniżej 100 tys. zł, ale jest to auto sporo mniejsze.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie