Tak mają wyglądać ds-y przyszłości - oto koncept Performance Prototype

DS chce być w pełni elektryczną marką już od 2024 roku. Przyszłość stojącą pod znakiem prądu zapowiada nowy koncept E-Tense Performance Prototype zasilany napędem z Formuły E.

Taki przód mogą mieć wszystkie nowe modele marki DSTaki przód mogą mieć wszystkie nowe modele marki DS
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / DS
Aleksander Ruciński

DS jest częścią Formuły E od 2015 roku, więc może pochwalić się sporym doświadczeniem w łączeniu sportu z elektromobilnością. Najnowszym owocem takiej fuzji jest koncept E-Tense Performance Prototype, który nie tylko zapowiada "zieloną" przyszłość marki, ale i nowe kierunki stylistyczne.

Pięknie narysowane nadwozie coupe, w całości wykonane z włókna węglowego, skrywa dwa elektryczne silniki, po jednym na każdą oś, o łącznej mocy 804 KM. To podkręcony zestaw zapożyczony z fabrycznego bolidu Formuły E. Z uwagi na to, że mamy do czynienia z konceptem, oficjalnie osiągi pozostają nieznane, ale raczej nie rozczarują.

Jednak to nie silniki są tu najważniejsze, lecz akumulatory i system odzyskiwania energii. DS szczyci się kompaktowymi wymiarami aluminiowo-węglowej obudowy, którą umieszczono centralnie, tuż przed tylną osią, zapewniając idealny rozkład mas. Podobno wykorzystano też "innowacyjną chemię" i system zarządzania temperaturą, choć producent nie zdradza, co kryje się za tymi terminami.

DS E-Tense Performance Prototype
DS E-Tense Performance Prototype © mat. prasowe / DS

Równie tajemniczo, ale i spektakularnie zapowiada się rekuperacja tak silna, że potrzeba używania hamulców będzie ograniczona do minimum. Czy trafi do seryjnych aut? Na razie trudno powiedzieć — przedstawiciele DS-a nie kryją, że koncept to nic innego jak "laboratorium rozwojowe dla przyszłych komponentów", a przy okazji również zapowiedź języka stylistycznego marki.

Szczególnie w przedniej części zdominowanej przez ostro narysowane, wyraziste światła LED. Świetne wrażenie robią również 21-calowe felgi z aerodynamicznymi wstawkami i lakier, który zmienia odcień w zależności od kąta padania światła. Wiele z tych elementów ma znaleźć zastosowanie w kolejnych, drogowych projektach DS-a.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie